Annons

Paneldekor...

1
Jaha då har man hämtat sin andra Santa då, en -03 V6 GLS :D
MEN... dom är ju ändå bra gråa inuti.
Hittade en sajt via NordicAudis forum: www.dnstrading.se
Dom har en sats från 890:- någon som provat denna eller från någon annan leverantör ?
Skulle gärna vilja se bilder på en interiör med lite trä eller aluminium inläggning...

Mvh
Thomas
Annons

2
Hade mittkonsol av äkta träimitation i min första Santa. då (2002) fanns den med bland originaltillbehören för dryga SEK 1500.

Men då var ju knapparna lite mer "orientaliska" i sin utformning, så den konsolen passar inte de senare modellerna.

Bilder har jag nog inga, men jag kan scanna produktbladet från -02 och sända till Dig, (som kuriosa).
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

4
Finns både tejp-prylar och "helplastade. Själv unnade jag mig den senare bestående av 2 delar på min Santa -05:a. En för mittkonsolen och en runt instr. Verkstaden kunde dock inte fixa till den runt instr. då hål för trippmätarens manöverknapp saknades på panelen. Krävde lite noggrann måtttagning på orginalpanelen för att hålet skulle komma rätt och lite pill för att det inte skulle bli för stort, men det tog inte speciellt långt tid att fixa till. Det mesta jobbet var nog att fästa manöverknappen i den nya panelen med dubbelhäftande tejp, då den är skruvad i orginalpanelen.
Pris för panelen (Hyundais tillbehör) är 2300:- (okt-05). Lite väl häftigt men resultatet tycker jag blev mer än OK. Skall försöka ta en bild vid tillf.
Senast redigerad av nimbusen den 29 okt 2005, 21:07, redigerad totalt 1 gång.

6
Jisses!

Bilderna klickbara i flera steg! Ser snyggt ut, "Nimbusen"!

Som vanligt är jag nyfiken på omgivningarna;
Vad är det för däck man ser upptravade i bakgrunden, måntro...?

Swedefe

7
Kul att de funkade med "upload". Nå vad tycks med lite trälook inside? Själv är jag mycket nöjd.
- Beträffande "gummibitarna" i bakgrunden så är de borta nu. Har man nu ett fullutrustat garage med bl.a. kompressor, ja då samlas grannarna här likt flugor runt en sockerbit när det blir dax för de årliga däcksbytet. :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

Årets fynd!

8
Va på Hyundai i Sätra, dom hadde gratis däckbyte tjohh, samtidigt hadde dom lite utförsäljnig på lite lull-lull, hittade en borstad-aluminium panel för 100kr ha ha, nedsatt 800% blev riktigt grymt, kan ja lova!!!
// Chrille