Annons
182
Grattis Fenix, äntligen kommer den
Provade du 184hk med automat innan du beställde ditt ex? isåfall hur upplevde du skillnaden på de olika bilarna.
När jag provkörde ix35 första gången testade jag både man och aut-låda. Jag var inne först på att köpa en med manuell låda, men när jag provat automaten började jag att tänka om.
Som tur var blev det en med automatlåda. Den starka dieseln är som gjord för en automat.
Gps installationen som du nämner verkar intressant, ser fram emot ett bildrepotage, helst under arbetets gång
// Lennart
Provade du 184hk med automat innan du beställde ditt ex? isåfall hur upplevde du skillnaden på de olika bilarna.
När jag provkörde ix35 första gången testade jag både man och aut-låda. Jag var inne först på att köpa en med manuell låda, men när jag provat automaten började jag att tänka om.
Som tur var blev det en med automatlåda. Den starka dieseln är som gjord för en automat.
Gps installationen som du nämner verkar intressant, ser fram emot ett bildrepotage, helst under arbetets gång
// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600
VW Amarok -12
Yamaha 1600
183
Tack boys. Valet föll på man låda pga två orsaker dels högre dragvikt och sedan en sambo som vägrar köra aut av ngn underlig anledning, och då jag gärna vill behålla henne och även äga en ix35:a så blev valet man låda 8)
Lägger upp lite bilder på gps installation under resans gång
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14
Hyundai i20 GO 1,2 -14
184
Ha,ha känner igen detta. Hustrun var mycket negativ till automaten först,så jag fick ta med henne till något ensligt ställe och övningsköra när vi fick den nya bilen. Nu ,efter 800 mil, vill hon aldrig mera se en bil med manuell låda.
Sedan är det ju lite lustigt att dragvikten är sämre med autumaten.
// Lennart
Sedan är det ju lite lustigt att dragvikten är sämre med autumaten.
// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600
VW Amarok -12
Yamaha 1600
185
Hej Lenn98
Jag svarade för fort på frågan så jag glömde skillnaden mellan man och aut som du frågade efter.
Då jag enbart hade tillgång till aut tillsammans med stora dieseln och man med lilla dieselmotorn så blir det svårt att svara på din fråga och få ett rättvist svar vill helst inte spekulera om svaret. Men jag upplevde automaten som en helskön bil och skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan. Men när man har en dotter och en sambo vars största intresse är hästar så spelar ju dragvikten in, enbart därför jag valde man då det är dyrt att åka dit med överlast det kan nog andteg intyga som jobbar åt lagen.
Men som sagt en exlusive med man låda hade varit min drömbil då jag ej har möjlighet att välja aut
Jag svarade för fort på frågan så jag glömde skillnaden mellan man och aut som du frågade efter.
Då jag enbart hade tillgång till aut tillsammans med stora dieseln och man med lilla dieselmotorn så blir det svårt att svara på din fråga och få ett rättvist svar vill helst inte spekulera om svaret. Men jag upplevde automaten som en helskön bil och skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan. Men när man har en dotter och en sambo vars största intresse är hästar så spelar ju dragvikten in, enbart därför jag valde man då det är dyrt att åka dit med överlast det kan nog andteg intyga som jobbar åt lagen.
Men som sagt en exlusive med man låda hade varit min drömbil då jag ej har möjlighet att välja aut
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14
Hyundai i20 GO 1,2 -14
186
Kul att bilen äntligen är på gång!Fenix skrev:Tack boys. Valet föll på man låda pga två orsaker dels högre dragvikt och sedan en sambo som vägrar köra aut av ngn underlig anledning, och då jag gärna vill behålla henne och även äga en ix35:a så blev valet man låda 8)
Ta gärna mkt bilder på GPS-installationen och lägg in under DIY-forumet. Det kommer säkert att bli en het tråd med tanke på hur prisvärd den maskinen är.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
187
Ja classe riktigt roligt är det.
Bilder och lite text kring installationen av gps kommer att läggas upp i DIY forumet när det är klart.
Och hur prisvärd den maskinen är återstår att se men på papperet ser det riktigt bra ut
Bilder och lite text kring installationen av gps kommer att läggas upp i DIY forumet när det är klart.
Och hur prisvärd den maskinen är återstår att se men på papperet ser det riktigt bra ut
Senast redigerad av Fenix den 26 okt 2010, 12:02, redigerad totalt 1 gång.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14
Hyundai i20 GO 1,2 -14
190
Stort grattis Bfor!
Av detta kan man utläsa att Fenix fick vänta 1 månad längre än Bfor på sin bil (ung 7 mån mot 6 mån)!
Hoppas trenden håller i sig!
Vad jag förstår så har numera Fenix en bensinare medan Bfor beställde en diesel.
Kan det ha någon betydelse månde?
@
Av detta kan man utläsa att Fenix fick vänta 1 månad längre än Bfor på sin bil (ung 7 mån mot 6 mån)!
Vad jag förstår så har numera Fenix en bensinare medan Bfor beställde en diesel.
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009
191
Hej väntetiden är nog ungefär lika som Fenix bil den var förbeställd avandteg skrev:Stort grattis Bfor!
![]()
@
bilfirman. Jag får nog vänta några veckor innan jag får provköra
själv har nyligen opererat in en ny knäled
ix35 CRDi-R M6 Sport 4WD Black Pearl -10
i30 Kombi -18
i30 Kombi -18
192
andteg skrev:Stort grattis Bfor!
![]()
@
Näe Fenix är ju en dieselkille han också
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011
193
OK - stenhårde! Möjligt att jag kollat på annan tråd om vilken motor han skulle välja...eller? Har i så fall blandat ihop något tydligen!
Fick förresten brev från Hyundai idag!
I vanlig ordning ursäkta - men för många beställda.... bilen succé ... gör allt i vår makt ... ökar produktionstakten m.m.
En liten fördel med väntan: Modellår 2011 (vad skulle det annars vara när bilen enligt försäljaren kan lev. i feb. 2011!) och senaste uppgraderingarna - vilka uppgraderingar säger man INTE!
Har ej heller fått något löfte om kompensation!
Kommer givetvis att maila honom (Magnus Runhellen, försäljningsdirektör) om detta!
På slutet hänvisar han, som vanligt, till min lokale Hyundai-försäljare!
@
Fick förresten brev från Hyundai idag!
I vanlig ordning ursäkta - men för många beställda.... bilen succé ... gör allt i vår makt ... ökar produktionstakten m.m.
En liten fördel med väntan: Modellår 2011 (vad skulle det annars vara när bilen enligt försäljaren kan lev. i feb. 2011!) och senaste uppgraderingarna - vilka uppgraderingar säger man INTE!
Har ej heller fått något löfte om kompensation!
Kommer givetvis att maila honom (Magnus Runhellen, försäljningsdirektör) om detta!
På slutet hänvisar han, som vanligt, till min lokale Hyundai-försäljare!
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
195
Andteg
Såg att sten_hard rättade dig han har rätt, jag har beställt en diesel och ingenting annat har det varit tal om för min del
Ang uppdateringarna de skrev om så har jag också läst något liknande på ett engelskt forum men hittar inte tråden igen. Det de skrev om där var att uppdateringarna redan har tagits i bruk bl.a styrningen och ljuddämpningen var förbättrade.
Men jag vet som sagt inte säkert kanske någon annan har mer konkret info.
Såg att sten_hard rättade dig han har rätt, jag har beställt en diesel och ingenting annat har det varit tal om för min del
Ang uppdateringarna de skrev om så har jag också läst något liknande på ett engelskt forum men hittar inte tråden igen. Det de skrev om där var att uppdateringarna redan har tagits i bruk bl.a styrningen och ljuddämpningen var förbättrade.
Men jag vet som sagt inte säkert kanske någon annan har mer konkret info.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14
Hyundai i20 GO 1,2 -14