Lenn98 skrev:Jag har aldrig hämtat kamerafiler från Garmin, så hur snabbt de uppdaterar vet jag inte. - - -
BengeB, du säger att navigatorn larmar för en kamera som inte fanns.
Vet du om det har suttit någon kamera där förut?
Om det så att det har varit en kamera där förut är ju Garmins filer för gamla
// Lennart
Nej, det har inte suttit någon kamera där tidigare, däremot finns det en kamera på motsatt sida av vägen dvs för den mötande trafiken, och den kameran visas på navigatorn och med rätt hastighet.
Ca en kilometer före den "obefintliga kameran" finns det två kameror dvs en för vardera körriktningen. Vid/före den ena kameran, nämligen den som ligger före den kamera som "inte finns", påstår navigatorn att hastighetsgränsen är 50 km/h medan den i verkligheten är 70 km/h både före och efter kameran - men när man kör i andra riktningen visar navigatorn rätt dvs 70 km/h.
På garmin.se brukar det finnas fartkamerauppdateringar minst en gång per vecka, men det betyder förstås inte att informationen är purfärsk - men jag har väl laddat ner minst 25 uppdateringar det senaste halvåret utan att just dom nu aktuella felen rättats.
Nu har jag laddat ner och sparat filen från speedcam.tk - eftersom det är en Excel-fil ska jag försöka identifiera dom två aktuella kamerorna för att se om jag kan ta bort den ena och rätta hastighetsuppgiften för den andra.
/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.