Annons

Bye bye Hyundai

1
Efter att auktoriserad Hyundaiverkstad hade bytit grejor i vx.lådan(Då var bilen i princip ny) på garantin upptäcktes oljeläckage i vx.lådan.
Revs isär igen i fjol i samband med 4500 milaservicen, Efter vinterns slask och blöta har jag upptäckt oljeläckage igen. Ny till själva anledning till bye bye till Hyundai. Enligt verkstaden skall jag stå för kostnader för att åtgärda felet som verkstaden åsakat min bil. Anledning enligt de är att förra reparation gjordes under garantitiden, alltså har jag inte betalat för då utfört "arbete".
Bilen Tucson v6 tagen i bruk okt 2006.
Så tack och hej.. :evil:
Annons

2
:shock: Fattar lite trögt. Menar verkstan att garanti på utfört arbete inte
gäller, för att du inte betalat för jobbet?
Men Hyundai debiteras ju för den kostnaden?Verkstan jobbar inte gratis.

Hyundai är säkert intresserade av att en auktoriserad verkstad gör jobbet rätt.Vad jag förstått så är det hårda puckar som gäller om en verkstad ska få skylta med att de är auktoriserade.
Innan "bye-bye": Växla nåt ord med Ove Scott på Hyundai Sverige AB.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

3
Så rätt Petroff. och eftersom Hyundai ny jobbar stenhårt för att hålla kvalitetsstämpeln uppe, när Toyota är på väg ner, så accepterar man inte sådant. Min åsikt
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

5
Har blivit så frukantsvärt dåligt bemött av en Hyundaiverkstad i norra Sthlm så jag tänkte kontakta Hyundais VD, Christian Norberg, men är det istället Ove Scott man ska kontakta?

Bärgade bort min bil från deras verkstad till en annan i fredags pga av alla svordomar, vägran att kontakta försäkringsbolag, ovilja att leta efter om min bil fanns där efter bärgningen mm. Jag ville INTE att de skulle röra min Santa med den attityden.

Det är inte första gången jag råkat ut för dem. Nu går jag vidare. Vad har Ove Scott för befattning hos Hyundai?
Santa Fe 2,4 GLS EX -03

6
Santa Sue skrev:Har blivit så frukantsvärt dåligt bemött av en Hyundaiverkstad i norra Sthlm så jag tänkte kontakta Hyundais VD, Christian Norberg, men är det istället Ove Scott man ska kontakta?

Bärgade bort min bil från deras verkstad till en annan i fredags pga av alla svordomar, vägran att kontakta försäkringsbolag, ovilja att leta efter om min bil fanns där efter bärgningen mm. Jag ville INTE att de skulle röra min Santa med den attityden.

Det är inte första gången jag råkat ut för dem. Nu går jag vidare. Vad har Ove Scott för befattning hos Hyundai?
Hej, det går bra att kontakta VDn. Jag tror du kommer bättre framåt genom att kontakta Servicemarknadschef Ola Borgernäs som är ansvarig för dessa frågor. Ove Scott är är en mkt kunnig teknikutbildare gentemot verkstäderna.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
Santa Sue skrev:Toppen. Då vet jag vem som är vem och vem jag kontaktar.
Fast har du någon extra timme över, så kan du surra lite teknik med ove också!! :D :D :wink:

Han sitter inne med mycket intressant fakta och info om Hyundais olika modeller..
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.