Annons

31
Danne_gg skrev:...så bör du märka exakt samma sak som mig...
...eller förhoppningsvis inte, för jag vill inte att det skall vara något fel på min också? :shock:
Har för tillfället lite svårt att få ut bilen ur garaget, men det skall nog inte dröja så länge...! 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

32
Skäreläjan skrev:
Danne_gg skrev:...så bör du märka exakt samma sak som mig...
...eller förhoppningsvis inte, för jag vill inte att det skall vara något fel på min också? :shock:
Har för tillfället lite svårt att få ut bilen ur garaget, men det skall nog inte dröja så länge...! 8)
haha väldigt sant iofs! Och tror den kommer få fara tillbaks till Bilia anyhow...
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

35
Danne_gg skrev:Vår bil ska få en ny vinkelväxel, hette det så tro? dvs diffen som fixar drivning från tvärställda motor och lådan till bakaxeln!
Varför?
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

36
Danne_gg skrev:Vår bil ska få en ny vinkelväxel, hette det så tro? dvs diffen som fixar drivning från tvärställda motor och lådan till bakaxeln!
Gissar på fördelningslåda, transfer case på engelska.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

37
Blev tydligen helt nytt lammelpaket för 4wdn! Antar att det är elektriska av/på lammeler som skickar kraft till bakaxeln? Skulle iaf kostat 12' <3 Garanti:)

Nu får vi se hur bilen uppför sig närmaste dagarna! Fick ju även nya bussningar till krängningshämmaren bak! Då dem va helt slut...
Låter ju som att bilen gått flera hundra timmar på bana då den bara gått 7500mil... Men så hårt körd är den inte... Är väll jag som plågar den något mer än farsan men verkligen inte överdrivet... Hur kul är det att rejs köra med en SUV liksom?... Och den lilla hets den fått ska det fan tåla..

38
Nu såhär efter lite utvärderings tid måste jag säga att bilen är fullt fungerande! Dock är det ju ganska jävla halt ute så kanske dämpar problemen något! Dock har "dunket" kommit tillbaks igen... antagligen avgasröret som slår på dragkroks fästen... ca 1v kvar på nybils garantin också... Allt ska dom få fixa lite till!;)

Och nu när santan går bra så har min Audi jävel fått för sig att få diverse mysiga problem som slitna motorlager etc etc... ALLTID ska bilarna jävlas:P

39
Danne_gg skrev:Nu såhär efter lite utvärderings tid måste jag säga att bilen är fullt fungerande! Dock är det ju ganska jävla halt ute så kanske dämpar problemen något! Dock har "dunket" kommit tillbaks igen... antagligen avgasröret som slår på dragkroks fästen... ca 1v kvar på nybils garantin också... Allt ska dom få fixa lite till!;)

Och nu när santan går bra så har min Audi jävel fått för sig att få diverse mysiga problem som slitna motorlager etc etc... ALLTID ska bilarna jävlas:P
Appropå dunkande...inte så simpelt att reservhjulet inte är fastsatt utan ligger o småslår?

Slitna motorlager är medärvt från den tid då de hette DKW :-P Kan tydligen åtgärdas med en påse sågspån i motoroljan :shock:
[2026-07-29] På grund av spam, orelaterade poster och obefintlig moderering/blockering av dessa så tackar jag för mig. Ev länkar i poster kan fungera... eller inte...
Hyundaiforums guldår 2007-2010, ni som vet vet

Anders ;-)

40
anders skrev:
Danne_gg skrev:Nu såhär efter lite utvärderings tid måste jag säga att bilen är fullt fungerande! Dock är det ju ganska jävla halt ute så kanske dämpar problemen något! Dock har "dunket" kommit tillbaks igen... antagligen avgasröret som slår på dragkroks fästen... ca 1v kvar på nybils garantin också... Allt ska dom få fixa lite till!;)

Appropå dunkande...inte så simpelt att reservhjulet inte är fastsatt utan ligger o småslår?

Slitna motorlager är medärvt från den tid då de hette DKW :-P Kan tydligen åtgärdas med en påse sågspån i motoroljan :shock:
"Du ska inte ta o skippa DKW'n och åka riktig bil då?" har man ju fått höra mer än en gång:) Så allt heter det nog det fortfarande:P

Och det där med reservhjulet kan ju vara värt o kolla... för något är fan inte bra iaf!

41
Något jag märkt när jag kört bilen på senaste... Jag antar att alla kommer ihåg farthållar problemen 06 och 07orna med part filter drogs med?

Dvs runt 90-120 så "rycker" den som att gasen går av på av på av på osv...

Detta har kommit tillbaks... Nu har även nybilsgarantin gått ut... Men jag vet att dom höll på o jävlades med programvaror hit o dit när dem fixade med automatlådan... kan det varit så att dem flashade tillbaks lådan / motor styrningen till en äldre programvara?