Hej och gott nytt år.
min förra bil var en volvo , där kunde jag själv läsa felkoderna med ett OBD-interface och en laptop, är det möjligt att göra samma sak på min Tucson -05 2,7 V6 ? har letat lite efter uttaget men inte hittat det, nån som kan komma med rätt svar så jag slipper rota igenom hela bilen efter det ? om det funkar så vill jag gärna även veta vilken programvara som är bäst och vilket protokoll bilen pratar.
Tack på förhand
Mvh Tucsonuv
Annons
2
Hej! God fortsättning!
Kan detta vara något kanske?
http://www.24.se/bil-tillbehor/bildiagn ... 227-1.aspx
Kan detta vara något kanske?
http://www.24.se/bil-tillbehor/bildiagn ... 227-1.aspx
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
5
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
Re: Felkoder , läsa av själv
7sitter en kontakt under hylland under ratten.tucsonuv skrev:Hej och gott nytt år.
min förra bil var en volvo , där kunde jag själv läsa felkoderna med ett OBD-interface och en laptop, är det möjligt att göra samma sak på min Tucson -05 2,7 V6 ? har letat lite efter uttaget men inte hittat det, nån som kan komma med rätt svar så jag slipper rota igenom hela bilen efter det ? om det funkar så vill jag gärna även veta vilken programvara som är bäst och vilket protokoll bilen pratar.
Tack på förhand
Mvh Tucsonuv
9Hej har bara en liten motfråga vad ska du läsa ut koder för /dem måste man ha förståelse för efter utläsning!men om du är en person som är intresserad av teknik så är det ej fel..tucsonuv skrev:Hej och gott nytt år.
Tack på förhand
Mvh Tucsonuv
06"Tucson exclusive "
11sitter under den lilla hyllan ovan gaspedalen. böj dig ner hela vägen så ser du det.tucsonuv skrev:Hej och gott nytt år.
Tack på förhand
Mvh Tucsonuv