Annons

dvd i bilen

1
hallo
e de nån som har kopplat i dvd med skärm ännu????
jag har en sony dvd och håller på att letar skärm (7")
hade tänkt placera skärmen mellan sätarna (armstödet)
ha nån några förslag????
kanske bilder på sin anläggning???

ha de
mvh landis
Annons

2
Hej Landis!

Vi fick ju en dvd när vi köpte bilen och då ingick det en "hållare" av väskmaterial eller vad man nu skall kalla det som man sätter fast på nackstödet, men har man flera som vill titta kan det ju bli slagsmål om bästa platsen :roll:

Må gott :wink:
Stahl

6
Hittade 12volts dvd med 2st 7" TFT skärmar (+väska sladdar och 220 volts transformator) dvd'n passar mellan växelväljaren och lådan mellan stolarna. Skärmarna "hängs" på nackstöden (Inga ingrepp i bilen). Kompletterade med hörlurar.
Helt plötsligt var bägge platserna bak "första parkett".

På väg hem från semestern kunde jag sträckköra från Kroatien till Kungsbacka, utan att höra mer än,,, -byt film tack.

Prylarna heter DM Tech pdv 871, och finns hos Power butikerna.

Som förälder och bilförare, kan jag bara tacka för att priserna är nere i resonabla priser. (Totalkostnad ca: SEK 3000)

bonusen är ju dessutom att man tar den med sig när man åker tåg långfärdsbuss eller checkar in på trist hotellrum.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

Aha jaja

8
Aha jo så kan man ju göra, själv har ja införskaffat mig på en touch screen 7 tums, tänkte "bulta" fast en liten bärbar dator på lämpligt ställe, kanske under passagerasäten blir lämpligt :-) å sen har jag köpt lite fint plexiglas som ja håller på att bygga en hållare till displayen nu, framöver kan man alltid koppla på extra-skärm till bak , och enklast blir ju då att köra på en vanlig taktv skärm å använda tvutgången på datorn till den, perfekt eftersom det finns 12 v i taket bak. Fördelen är ju då att man kan köra USB digital tv dongel till datorn, internet via WLAN eller 3g telefon eller PCMCIA 3g kort, kartprogram via MAPMONKEY (hela värdens kartor m.m. ca 30 GB film å musik, ja det finns ju inte tid å köra sen när det blir klart hehe! Hade nice!! // Chrille
// Chrille

Re: Aha jaja

9
CrazyChriz skrev: Fördelen är ju då att man kan köra USB digital tv dongel till datorn, internet via WLAN eller 3g telefon eller PCMCIA 3g kort, kartprogram via MAPMONKEY Chrille
......ja, hur skulle vi klara oss utan teknik idag....

:wink:
Stahl

Re: Aha jaja

10
Stahl skrev:
CrazyChriz skrev: Fördelen är ju då att man kan köra USB digital tv dongel till datorn, internet via WLAN eller 3g telefon eller PCMCIA 3g kort, kartprogram via MAPMONKEY Chrille
......ja, hur skulle vi klara oss utan teknik idag....

:wink:
Stahl
då vart vi ju tvungna att snacka med folk, och det är ju skitjobbigt...
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision