Hej, mitt första inlägg här!
Har ägt min beg. Santa Fe i 2,5 år nu och konstaterar med viss förvåning att den strular för första gången.
Till saken; när jag som vanligt körde in bilen i lidret (lider en typ av carport från 1600-talet) mot en stopplanka på marken och med mycket snö i hjulhusen så kom ej ratten i läge för att rattlåset skulle gripa in.
(Det ovanliga var att det var fredag den 13:e.)
När jag igår försökte att starta bilen så gick ej startnyckeln att vrida från lock-läget, hur jag än försökte.
Till sist så tog jag traktorn "BM buster" och drog ut bilen en meter samt avlägsnade snön som låg packad i hjulhuset satte mig in och vred lite på ratten, då låste ratten sig men låset var hela tiden ojhälpligt kvar i lockläget.
Är det ett mekaniskt fel på låset eller något med stöldskyddet som gripit in och hindrar mig från att vrida nyckeln?
Har aldrig varit något krångel med tändningslåset tidigare, hela bilen har fungerat oklanderligt i 2,5 år för mig. (inte läge att tröttna än)
Ps har varit en flitig läsare på forumet utan att bemödat mig om att registrera mig på forumet tidigare. ds
Fel på tändningslås?
1Santa Fe 2,4 gls -01, Gillar sammansatta ord,
Santafeberoendeskogsbrukare.
Varifrån kommer all särskrivning? Dåliga ordbehandlingsprogram? ex ord behandling program!
Santafeberoendeskogsbrukare.
Varifrån kommer all särskrivning? Dåliga ordbehandlingsprogram? ex ord behandling program!