Annons

Brace för nya Santa Fe CM (+rally- och dragracinghistorik)

1
Jag ska köpa det här. Vad tycker ni?

Vad är avståndet och varför den behövs?

Installera stag - en obligatorisk del av prestanda tuning. Alla av sportbilar är utrustade med spridare.

Ett fordon med ett stag är bättre hantering och lättare att passera svängar. Efter installation av stag bilen mer exakt och snabbare reagera på vrider ratten.

Förbättrad hanterbarhet uppnås genom att "koppla" den övre delen av benen hängen, som kan endast avse standard bottom-stabilizer sidostabilitet, medan den övre är en relativt "fria". Därför, när cornering suspension står lite "walking", vilket resulterade i ett svar bil blir alltmer diffus. "

Spridare har möjlighet att korrigera denna brist i standarden suspension.
Även stag är en viktig del av passiv säkerhet, ökad stelhet i kroppen och att skapa ett ytterligare hinder för deformation av skölden i frontalkollision motorn.
Bild
Bild
Annons

2
Har ett sådant (liknande) på banbilen, där det styvar upp lite.

Frågan är om man märker av det i en bil som CM?

Men det förgyller alltid motorrummet och om du installerar denna så måste du ju posta en rapport :)
Senast redigerad av anders den 04 mar 2009, 18:58, redigerad totalt 1 gång.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

3
:oops: :oops: :oops:
Jag som undrade var 17 en sådan skulle sitta...? :? :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Forumarkivarkivarien!? Hallå forumarkivarien?

Var det i det förra (delvis räddat) eller förr-förra (1.0) som en viss gaphals högg tornstagen i småbitar...? :mrgreen:

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

6
Swedefe skrev:Forumarkivarkivarien!? Hallå forumarkivarien?

Var det i det förra (delvis räddat) eller förr-förra (1.0) som en viss gaphals högg tornstagen i småbitar...? :mrgreen:

Swedefe
Tornstag? bla bla bla, den kallades Fågelpinne på den tiden. Nä, det var längesedan så det finns inte kvar till eftervärlden. Prova igen att argumentera! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
ClasseClas skrev:Prova igen att argumentera! :D
Hmm.. Det är allt frågan om ifall en gammal man orkar arbeta upp så mycket fragda kring tangenterna en gång till i samma ämne...

Dessutom hämmas jag lite att det faktiskt sitter en sådan där pinsam grunka i original på min vardags(miljö)bil! :mrgreen:

Så mycket kan sägas att ytterst få människor klarar av att gasa så
hårt att dom märker att dom har den på plats, och på en 2-vånings SUV så tyckr jag det är lite... ...malplacerat med en dylik tingest.

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
bytt mot

8
Swedefe skrev: Så mycket kan sägas att ytterst få människor klarar av att gasa så
hårt att dom märker att dom har den på plats, och på en 2-vånings SUV så tyckr jag det är lite... ...malplacerat med en dylik tingest.
Swedefe
Tack för de orden, Swedefe!
Jag undrade just, varför man skulle behöva en sådan på en SUV...? :?
Möjligen kan det vara käckt att hänga upp div kablar och annat i, men det är väl liksom lite överkurs...!? :oops:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

10
Swedefe skrev:
ClasseClas skrev:Prova igen att argumentera! :D
Hmm.. Det är allt frågan om ifall en gammal man orkar arbeta upp så mycket fragda kring tangenterna en gång till i samma ämne...

Swedefe
Länka då?
Bild

11
Jag gör ett ryck till helgen, okay?

Mitt tidigare utbrott gjordes i ett äldre Hyundai-SUV forum som
*ka-pooof* bara gick i bitar och försvann.
Finns tyvärr inget att länka till, och tur är väl det... :mrgreen:

Stay tuned.

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
bytt mot

13
anders skrev:Noterade att det är en annan plastkåpa över motorn på bilden ovan än den jag har på min CM
:shock:
Jag lade också märke till det; Är det någon som har den sortens plastkåpa över sin V6:a, eller är det den store 3,5-literns kåpa? :?
Kanske har det med årsmodellen att göra...? :?
(Fast visst är "våra" mycket snyggare, eller hur Anders...!? :badgrin: :badgrin: )
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

14
Skäreläjan skrev:
anders skrev:Noterade att det är en annan plastkåpa över motorn på bilden ovan än den jag har på min CM
:shock:
Jag lade också märke till det; Är det någon som har den sortens plastkåpa över sin V6:a, eller är det den store 3,5-literns kåpa? :?
Kanske har det med årsmodellen att göra...? :?
(Fast visst är "våra" mycket snyggare, eller hur Anders...!? :badgrin: :badgrin: )
Ja ja visst..de är verkligen...fina... i äkta plast :-)

Justja, 3,5litern finns det ju...
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)