därav 8)Skäreläjan skrev:Jodå, helt rätt!brodeur skrev:KIA också 8)ClasseClas skrev:Jag kollade så de inte i samma veva har tallat på den 3-åriga nybilsgarantin med obegränsat antal mil men den är orörd. Vad jag vet så är Hyundai fortfarande ensamma med nybilsgaranti med obegränsad körsträcka.
Men KIA är ett dotterföretag till Hyundai...![]()
Annons
19
Med obegränsat miltal så är det riktigt seriöst! Vad jag förstår så är Hyundai Norge ett dotterbolag i Hyundaikoncernen, medan Hyundai Bilar AB i Sverige ingår i en japansk handelskoncern som har agenturen för Hyundai i Sverige. Jag vet inte om det är ngn skillnad i hanteringen av garantifrågor och garantierbjudanden, men skulle kunna tänka mig Hyundai Bilar måste "räkna" på det på ett annat sätt än ett dotterbolag.Jørn skrev:Hei.
Her i norge har det blitt 5-års garanti med ubgrenset kilometer på alle Hyundai unntatt H-1 og taxi fra 01-01-09. Det er bra.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
22
Måste be nån reda ut begreppet garanti för mig. I helgen tittade jag på en CM -07 med knappt några mil på nacken, bilen var fin och vi diskuterade en ev affär,,,jag börjar ju leta nyare bil nu, eftersom min snart är tre år gammal och tappar sin nybilsgaranti dvs det ska till helförsäkring = dyrt. Nåväl CM:n hade ju 36-månaders garanti, vilket lät bra, men det handlade inte om nån nybilsgaranti utan kvalitetsgaranti vilket tydligen täcker "-motor o växellåda o andra dyra saker", men det ska ändå till en helförsäkring efter ett år då bilen blir tre år...(rörigt)
Fråga 1: Vad ska jag med kvalitetsgarantin till om den ändå ska försäkras, bilfirman lär väl hänvisa till försäkringsbolaget om nåt skulle inträffa..
Fråga 2: Den nioåriga garantin (som vissa begbilar fortfarande åtnjuter), är den ny bilsgaranti eller kvalitetsgaranti eller en garanti om att bilen är begagnad eller vad ?
Om nån kan reda ut detta för mig så vore jag tacksam..
Fråga 1: Vad ska jag med kvalitetsgarantin till om den ändå ska försäkras, bilfirman lär väl hänvisa till försäkringsbolaget om nåt skulle inträffa..
Fråga 2: Den nioåriga garantin (som vissa begbilar fortfarande åtnjuter), är den ny bilsgaranti eller kvalitetsgaranti eller en garanti om att bilen är begagnad eller vad ?
Om nån kan reda ut detta för mig så vore jag tacksam..
"Joppe"
24
Hej, jag är inte på hemmaplan, så jag har lite svårt att hjälpa dig. Föreslår att du checkar direkt med Hyundai Bilar AB. Jag gissar att du vill ha ett snabbt svar.Joppe skrev:Classeclas....du brukar ju ha bra koll på sånt här....
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13