Har placerat min GPS i fackert på instrumentbrädan genom att placera en svampdyna, pressa ner denna med GPS´n så pressas denna i position mot låskläppen på locket. Då min GPS har TMC antenn så har jag borrat 2 hål för antenn samt hål för cig kabel för att slippa ha denna "drällande". Antennen har jag tejpat på undersidan av bottenfacket. Detta montage har jag nu haft under 1 år och det funkar mycket bra.
LG
Annons
2
Det låter som en bra lösning, LG!
Skulle vara kul att se några foton på installationen!
(Hur du lägger in foton - om du inte redan kan det förstås:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=755 )
Om inte annat, så undrar jag lite på om du har full sikt framåt, med luckan delvis öppen...?
Vilken GPS är det du har? Det råkar inte vara en Garmin 760 möjligen?
Då hade ju t ex jag kunnat apa efter...? 8)
Skulle vara kul att se några foton på installationen!
(Hur du lägger in foton - om du inte redan kan det förstås:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=755 )
Om inte annat, så undrar jag lite på om du har full sikt framåt, med luckan delvis öppen...?
Vilken GPS är det du har? Det råkar inte vara en Garmin 760 möjligen?
Då hade ju t ex jag kunnat apa efter...? 8)
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
4
Toppen! Det är inte så krångligt med ImageShack som man kan tycka vid ett första påseende; Har du möjlighet, så kan jag tipsa dig om att få ner bilderna till ungefär 800x500 pixlar, då blir de bäst på webben...
Testa några gånger, jag vill minnas att jag lyckades på fjärde försöket...!

Testa några gånger, jag vill minnas att jag lyckades på fjärde försöket...!
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
9
Jag brukar välja "Classic View", och av de sex alternativen vid varje bild, den översta raden; "Embeddable Code - Forums"! Testa med en bild på c:a 800x500 pixlar! 
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
Modifierat denna GPS lösning något
10Rätt gammal tråd men jag tror nog att fler och fler vill ha en GPS utan massa prylar ligga framme.
Har funderat ett tag några svampar liknande som beskrivs i denna tråd är inte aktuellt ska det vara så ska det vara ordentligt alltså en rejäl funderare gick åt för att lösa problemet. Placeringen dock är helt i min smak så följande saker var tvugna att lösas
1. GPS ska kunna förvaras helt dolt i nedfällt läge Min GPS får faktiskt kontakt med sateliterna trots att den är i nedfällt läge
2. Inget trassel med cigarettutaget direktmatning gäller
3. GPS: ska enkelt kunna demonteras för uppdatering etc
4 Inte allt för stora synliga ingrepp i bilen
Hur bar jag mig då att lösa detta Jo med hjälp av ett pianogångjärn på ca 5cm några plastbitar och en musfälla har jag skapat en lösning som de flesta som sett den tror är orginal. När man öppnar locket fälls GPS:n upp automatiskt När man sedan vill fälla ner GPS_n är det bara att trycka försiktigt på dess overkant och fälla ner locket
Jag kapade bort nitningen på sprintern som håller i hop gångjärnet därefter avlägsnades denna så att gångjärnet faller isär Kapade med en multidremmel bort den mittersta hållaren. Fjädern till råttfällan kapades och anpassades så att den passade där hållaren förut satt Gångjärnet monterades åter dock med fjädern emellan de två plastbitarna limades med epoxi för att ge ett större stöd åt GPS_n Kardborreband klistrades på plats och konsolen limades ner i lådan med hjälp av smältlim Ett hål borrades för att extern kunna förse enheten med spänning (Ej utfört ännu fixar jag på samma gång som jag monterar motorvärnaren) Ska försöka infoga lite bilder Har dokumenterat hela förloppet men missade en bild då GPS:s satt få platts får fixa det om någon är intresserad
Shas
Har funderat ett tag några svampar liknande som beskrivs i denna tråd är inte aktuellt ska det vara så ska det vara ordentligt alltså en rejäl funderare gick åt för att lösa problemet. Placeringen dock är helt i min smak så följande saker var tvugna att lösas
1. GPS ska kunna förvaras helt dolt i nedfällt läge Min GPS får faktiskt kontakt med sateliterna trots att den är i nedfällt läge
2. Inget trassel med cigarettutaget direktmatning gäller
3. GPS: ska enkelt kunna demonteras för uppdatering etc
4 Inte allt för stora synliga ingrepp i bilen
Hur bar jag mig då att lösa detta Jo med hjälp av ett pianogångjärn på ca 5cm några plastbitar och en musfälla har jag skapat en lösning som de flesta som sett den tror är orginal. När man öppnar locket fälls GPS:n upp automatiskt När man sedan vill fälla ner GPS_n är det bara att trycka försiktigt på dess overkant och fälla ner locket
Jag kapade bort nitningen på sprintern som håller i hop gångjärnet därefter avlägsnades denna så att gångjärnet faller isär Kapade med en multidremmel bort den mittersta hållaren. Fjädern till råttfällan kapades och anpassades så att den passade där hållaren förut satt Gångjärnet monterades åter dock med fjädern emellan de två plastbitarna limades med epoxi för att ge ett större stöd åt GPS_n Kardborreband klistrades på plats och konsolen limades ner i lådan med hjälp av smältlim Ett hål borrades för att extern kunna förse enheten med spänning (Ej utfört ännu fixar jag på samma gång som jag monterar motorvärnaren) Ska försöka infoga lite bilder Har dokumenterat hela förloppet men missade en bild då GPS:s satt få platts får fixa det om någon är intresserad
Shas