Hej Lelle!
Welcome onboard till vårt forum!
Hur upplever ni Santans stolar?
Jag sitter rätt bra tycker jag själv. Däremot är det lite chansartat att hoppa från en ny volvostol till egentligen vilken annan stol som helst. Volvo är världsledande på stolar. Inte många slår dom. Jag sitter som sagt bra i Santan. Men allt är ju tycke och smak. Bilen är ju lite amerikansk i stilen, tung och pompös, fin bred huv och ganska platta, oskålade säten. Men ingen skulle bli gladare än jag om Hyundai kunde sätta i Volvostolar i bilarna!
Fördelar och nackdelar med Skinn och tyg?
Jag har skinn i min maskin och är väldigt nöjd. Som övriga talare redan nämt, det är enkelt att hålla rent, trots alla hål i dynorna. Har kletat ner några kexcholkladsmulor vid ett flertal tillfällen och samtliga har gått att få bort utan problem. Kallt på vintern naturligtvis. Till syvende och sist en fråga om tycke och smak.
Vilken har bäst komfort?
Skinn eller tyg menar du? Har inte åkt nån tygdito så jag vet inte.
Hur resonerade ni när ni köpte er Santa?
Jag gick från volvo V50 till santan och självklart var det som att komma till himmelriket. Santan är rymlig med massor av plats vilket jag uppskattar. Den är inte lika djup i bagaget som en XC90 men den täcker in mina behov med råge. Jag valde att utrusta bilen med allt möjligt. Bilder hittar du i bildarkivet under Svartbjörns bilder.
Hälsningar från norr
Svartbjörn
Annons
17
Vill minnas att det inte var nåt att fundera över?
Skinnklädseln ingick i den utrustningsnivå vi ville ha:V6:an,tonade
rutor,stora klimatanläggningen etc..
Till förra vintern införskaffades överdragsklädsel.Skinnet kan upplevas som kallt och lite stelt på vintern.Men främsta orsaken var faktiskt att
spara skinnklädseln.
Hellre en överdragsklädsel än totalförbud mot all form av skaffning i bilen.
Petroff
Skinnklädseln ingick i den utrustningsnivå vi ville ha:V6:an,tonade
rutor,stora klimatanläggningen etc..
Till förra vintern införskaffades överdragsklädsel.Skinnet kan upplevas som kallt och lite stelt på vintern.Men främsta orsaken var faktiskt att
spara skinnklädseln.
Hellre en överdragsklädsel än totalförbud mot all form av skaffning i bilen.
Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
18
Jag var sugen på Exclusive modellen, men valde bort den pga hur skinninredningen såg ut. Man kan säga att den inte riktigt föll mig på läppen. Och sen så var det ju inte så mycket annat som man missade eftersom jag i alla fall ville ha andra fälgar till sommarn, nu vart 17" vinterhjul istället.
Santa fe 07 A5 Comfort7 Satinbeige Diesel
21
-Och på tal om skinn så ska visst Sverige(och Scandinavien) vara bäst i världen på att leverera skinn av absolut topp-kvalitet!
Har nåt att göra med att vi är förskonade ifrån elaka bugs som gör fula
märken i skinnet på kossorna(?)
Malung och Elmo Calf dyker upp i bakhuvudet?
-Nej,nu är jag ute på djupt vatten.Jag lägger ner...
Petroff
Har nåt att göra med att vi är förskonade ifrån elaka bugs som gör fula
märken i skinnet på kossorna(?)
Malung och Elmo Calf dyker upp i bakhuvudet?
-Nej,nu är jag ute på djupt vatten.Jag lägger ner...
Petroff
22
petroff skrev:
-Om du fick det på köpet så slapp du bli skinnad Martin!![]()
![]()
![]()
Petroff
Bli mer smittad! Besök Tjörn!
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
23
Lågvatten! Eller hur?Skäreläjan skrev:petroff skrev:
-Om du fick det på köpet så slapp du bli skinnad Martin!![]()
![]()
![]()
PetroffJisses...! Det räckte med ett kortare besök på västkusten för att bli smittad med den galna göteborgshumorn...! :2lol: :2lol:
Bli mer smittad! Besök Tjörn!![]()
Var på vippen att lägga in ett P.S:Jag är INTE från västkusten!
Petroff
Re: Skinnklädsel eller tygklädsel
24[/quote]lelle 31 skrev:Hej jag har haft två Santa Fe en med skinn, en med tyg. Upplever den med tyg som bäst.
Detta är en fantastisk sajt som jag har läst med stort intresse den senaste veckan.
Jag är på gång att köpa en Santa Fe (CM), men jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha skinnklädsel eller ej. Idag har jag två olika bilar med skinnklädsel, V70 och Peugeot. Jag är helt såld på Santan men jag sitter inte så bra på skinnklädseln som jag skulle önska.... I V70n sitter jag som en kung. När jag "snabbsatt" tygklädseln så kändes den faktiskt bättre. Det fick mig att börja fundera:
Hur upplever ni Santans stolar?
Fördelar och nackdelar med Skinn och tyg?
Vilken har bäst komfort?
Hur resonerade ni när ni köpte er Santa?
Hör av er!
CV
Hei
jeg har harr en santa med tøy og har nå en santa med skinn.... jeg ønsket tøy, men det var ikke flere santa VGT med tøy og manuell, igjen i Norge, da vi bestillte vår nåværende bil.... jeg må innrømme at skinn er bedre enn jeg hadde trodd på forhånd, men kommer til å velge tøy ved neste mulighet..
skinn er kaldere om vinteren, og varmere om sommeren og sette seg inn i, men så merker en jo effekten av varmesetene og raskere....
det største problemet med våres skinn, som er helt, helt lyst, er at det fort blir skittent, og tar til seg farge fra tøyet vi har på oss. noe bedre,er det riktig nok blitt, etter å ha behandlet skinnet en del ganger...
men vår favoritt, er nok stoff, uansett åssen bil en har....