Annons

bromsskivor

1
Nu har min -06:a gått runt 3500 mil och jag har haft kraftiga vibrationer en tid när jag imbromsning och lämnade därför in den. Skivorna var naturligtvis skeva och det skulle gå på garantin. Dock ville de byta belägg också men det skulle jag få stå för själv (runt 1500:-). Är detta rätt eller fel? Jag vet att man ska byta belägg när man byter skivor men det är ju bara det att hade inte skivorna varit dåliga hade jag ju inte behövt byta någonting på den... Vad tycker ni? Kan man kräva nya belägg?
/D
Annons

2
Nja, vet inte det jag. Beläggen är väl antagligen slitna och inte nya samt att själva monteringskostnaden står verkstaden för så jag tycker det är en fair deal. Belägg är trots allt slitvara. Du får nya fina skivor med sprillans belägg för 1500:- klart godkänt tycker jag samt en säkrare bil.
:roll: Tomse
Santa Fe V6 A4 E7, Titanium Blue -07, svart läder

3
Hej Tomse .. Köp ut nya belägg från MECA för ca 550kr och be dem montera dessa så sparar du nästan en tusenlapp . Beläggen måste de ju ändå montera igen när de byter skivor.. Detta är ju bara ett sätt från verkstan att tjäna igen på gungan vad man förlorat på karusellen .. Häls Anders..

4
Anders Andersson skrev:Hej Tomse .. Köp ut nya belägg från MECA för ca 550kr och be dem montera dessa så sparar du nästan en tusenlapp . Beläggen måste de ju ändå montera igen när de byter skivor.. Detta är ju bara ett sätt från verkstan att tjäna igen på gungan vad man förlorat på karusellen .. Häls Anders..
Skrev fel person på svaret......Ursäkta