Annons

vad jobbar alla med?

1
som rubriken lyder.. vad sysslar ni me tll vardags.. själv är man rensare på ett gjuteri.. innebär att man står med en stor vinkel slip å dyliga slip maskiner å ta bort saker som inte ska finnas på gjutgodset.. fruktansvärt tråkigt har jag kommit fram till nu.. ända fina är väl att man tjänar relativt bra 25+ i månaden.. delar gärna med er så man kanske kan få någon ny hobby..ler...
santa nice.. amazon nice2
Annons

2
Arbetar som Chief Observatör innom olje prospektering offshore. Halva året ledig. Tjänar också relativt bra.
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

4
Njae, det är inget överdrivet hårt jobb precis, men det finns ju vissa stunder som kan vara riktigt krävande fysiskt.
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

5
bilmek eller som jag kallar det automobilterapeft.
skruvar på mitsu,honda,citroen.
MVH.Odde.
Santafe V6 A4 C5 Gun Metal-06
Mitsubishi Galant Dynamic 4-92
Toyota Celica-74
hyundai getz-06(frugans)
hobby 650 umfe -04

6
Började som yrkesförare 1968, och höll på med att köra lastbil (alla kategorier), taxi både i Göteborg och på Tjörn, samt buss i linje- och turisttrafik, ända fram till 2003, då hälsan sade upp sig helt... :( :( :(
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Startade som elektriker 1976, gled sedan mer över till styr&regler inom ventilation och klimat. Sitter numer mest bakom skrivbordet!
Citroen C4 Picasso Exlusive 2014
Hyundai i30 CW 1,6 CRDi Aut Kombi Crystal White -10 0,71 l/mil :)
KABE Onyx GL KS B8 - 04 :(

9
Jobbar som Optiker med glasögon och provar ut kontaktlinser. Hade eget i 26 år från 1974 men jobbbar sedan dess som anställd. Första jobbet på 12:ans spårvagn mellan Nockeby och Alvik
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

12
Jobbar som befälhavare på ett handelsfartyg. Har 7 månaders semester om året och de andra 5 anstränger jag väl mig inte för mycket.

Blev lite orolig när jag läste tråden som Joppe länkade till och såg vad Nimbusen jobbar som. Han gillar nog inte min profilbild. 8)
Har hört att den yrkeskåren använt sig av en av de filmer vi gjort i utbildningssyfte. Mer säger jag nog inte :lol:
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

13
Oops - Dublettråd!

Vi är väldigt förskonade från det här inne - dels tack vare att deltagarna tar sig tid och kolla innan man postar, och dels tack vare moderatorer som är inne och städar så ofta vi hinner.
Här har vi dock missat - men det är ingen fara!

Har vi tur kan vi kanske splitta och sätta ihop dem till en, annars korslänkar vi bara till dem - no biggie!

Fortsätt posta i denna nu när den är uppe, så får vi lite flow i den - sedan ser vi vad vi gör med dem.

För egen del är jag inte "diversearbetare" längre - jag är tillbaka på platsen för brottet - jag är "speditörsjävel" :mrgreen:

Nu över till det viktiga!
Chirre skrev:Blev lite orolig när jag läste tråden som Joppe länkade till och såg vad Nimbusen jobbar som. Han gillar nog inte min profilbild. 8)
Har hört att den yrkeskåren använt sig av en av de filmer vi gjort i utbildningssyfte. Mer säger jag nog inte :lol:
Lugnt!
Nimbusen är en cool kille med batongen hölstrad - no worries.

Sedan är det faktiskt så att wheelisar är inte per automatik "vårdslöshet i trafik" längre!

Tacka Ingemar Jeanlo för det!
En annorlunda snut som sadlade om - read all about it!
www.trafikjuristen.se
Här hittar man domskäl och Trafikjuristens resonmang i målet
http://www.trafikjuristen.se/framgangar ... oshet3.htm

Mycket läsvärt för oss alla ute på vägarna oavsett fordon - spill en stund här!

Gävle dagblad nämner bakhjulsåkande i en bisats här:
http://gd.se/Article.jsp?article=111221


Judgement Day, "Chirre"...? :wink:


Bild
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

14
jag är "speditörsjävel"
Aooo, den sved. Eller? :D

Samma här,
Jobbar med logistiken runt materialförsörjning till producerande enheter, och för att förtydliga tidigare tråd: Bussar, lastbilar, dumpers, hjullastare, traktorgrävare, grävmaskiner och flygplans & båt(motorer) är åxo fordon...
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

15
Dieseldräng(f.n)
Ser till att sjukhusen får förnödenheter.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart