Helt plötsligt vid en vanlig uppstart av burken, så började hd:n att krångla. Tror mig har kommit fram till att något i filsystemen FAT32/NTFS med all sannolikhet skadats på något sätt. Har försökt i kommandotolken att DIR:a eller Editera filerna på hårddisken utan resultat. Får meddelande: Disken är inte tillänglig. Ett fel inträffade när inpage-åtgärd utfördes. Har inget Editeringsprogram, som jag misstänker behövs för att kunna ha en chans att läsa filerna. Min tanke är nu, att försöka rädda så många filer som möjligt från disken, innan jag formatterar om den.
Är därför tacksamt för förslag (inga gissningar tack), från någon datakunnig person. Har läst mig till att textfiler inte behöver vara så knepiga att rädda, men att det är värre och betydligt mer tidsödande med de binära filerna.
Själv har jag dock ingen egen data-teknikerutbildning, utan mitt lilla kunnande inskränker sig vad jag lärt mig då jag suttit hemma å pulat med computtern. Typ skruvat dit en o annan hd/cd/dvd-brännare och testat lite olika program m.m. så jag är m.a.o. inte rädd för att trycka på knapparna eller mekka i burken..