Annons

"Rattmuff" i mocka...!

1
Nu har jag klätt ratten, som jag alltid tyckt varit lite "hal", med riktigt skinn!
Visserligen är det även så i original, men inte med den sidan utåt, som jag tycker är den behagligaste att hålla i! Detta blir som riktigt mockaskinn, och sitter stenhårt fast.
Gjort av det kraftigaste läder som jag kunde få tag på, mallade in, och "sydde" fast det med läderband...
Bild
Letade speciellt upp den färgen som passade till "trälisterna"... :wink: :wink:

Vad tycks? :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

2
Vänta nu, det ser ut som ett aprilskämt, rattmuff mitt i sommar´n, är det för mkt snaps på västkusten 8)

Undrar svartbjörnen
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

3
svartbjorn skrev:Vänta nu, det ser ut som ett aprilskämt, rattmuff mitt i sommar´n, är det för mkt snaps på västkusten 8)

Undrar svartbjörnen
Nädå... Det är en året-runt-rattmuff! Man måste ju förbereda sig för vintern...hehe! Eller de riktigt varma dagarna, då man har ACC:n gående för fullt, och det blir nästan frost inne i bilen... :shock: :shock: 8) :lol: :lol:
För mycket snaps... Finns det nåt som heter det...? :roll:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

4
Nä det förstås, en skåne kan man ju ha i noll zonen hela sommaren 8)

Du visar prov på stor uppfinninsrikedom må jag säjja, snyggt jobbat, i läder å allt!

Mvh
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

5
Tackar! Det tog nästan ett år innan jag fick tag på rätt sorts läder och rätt färg; Jag hade likadant på SM:en, men den ratten har ju bara tre "ekrar" s a s, och en annan brunare färg, så det gick inte att återanvända. Men jag har den kvar, om någon vill "malla" av från den... :wink: :wink:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

6
Förresten, har du bakkelitratt under älgskinnet?

Min är klädd i skinn, om än inte lika mäktigt som ditt 8)

Mvh
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

7
Ånejdå! Skinnratten är standard även på denna, men jag tycker man får en behagligare "mockakänsla" att hålla i. Tycker inte den är så "hal"... :D
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

9
Tyvärr; Inte då den satt på ratten, men om det duger med ett kort på den "lös", så skall jag fixa ett sådant... :wink: :wink:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

11
Här har jag lagt ut den, så du kan se måtten också; Det kanske syns lite otydligt, men om så är, kan du få de exakta måtten och bilderna i högupplösning via mail.
Bild
Den ser mycket riktigt lite "böjd" ut, och det blir den - konstigt nog - alltid när man skär till den. Den vänstra här är den undre halvan på ratten, och att den är så ojämn i kanterna, berodde på att skinnbiten knappt räckte till...!
Bild
För... :shock: :shock: ... det var väl denna muffen det var tal om... :oops: :oops: ( :lol: :lol: )
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

12
Jäpp rätt muff !! Nåt annat vågar jag verkligen inte fråga om :oops: :oops: .... Men du, jag blir rätt nyfiken på dina produktioner, du lyckas ju med såväl dekaler, nyckelringar till rattmuffar...du har säkert i nåt annat inlägg berättat vad du jobbar med, men det har jag inte hittat :? :? ,,, har ditt yrke nåt med ovanstående produktioner ???
Har du fler talanger på lager, och kan vi se fram emot nåt mer ???
"Joppe"

13
Nå, dåså...! :oops:
Nädå, jag är gammal ( :? ) yrkesförare, som bara gillar att pilla med lite bra-ha-grejer, och som kommit på lite kul egentillverkning av lite ditt och datt... Till exempel:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=767
...och visst har jag fler talanger...! Men de är jag en jäkel på att dölja... :lol: :lol:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

15
Hehe... Tack för det omdömet!
Jag gillar att "pilla" med lite av varje, som t ex sånthär:
Bild
Lärt mig, och HSB:n tycker det är bra med, då jag även gjort runda underlägg bl a... 8) 8)
(Kan ju nämna, att i den större "Turkiska mattan" - den kallas så - ligger 25 m hampalina!)
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15