Annons
Annons

3
Japp, Stålkvinnan har plåtat, och hon borde kunna sadla om när hon vill - i vart fall med denna bilden i sin portefolio;

Det är en makalöst spännande bild förstärkt av fjällvärldens intrikta spel av skuggor och ljus.

Visste jag inte att det var Stahl som plåtat hade jag avfärdat den som ett photoshop äventyr - om den som visade mig bilden svor vid sin mors grav att det var en autentisk bild så hade jag ändå förutsatt att den hade tagit någon timme att rigga, med reflekterade dukar utanför bild för att fånga och rikta allmänljuset, stödbelysning - you name it!

Nu är den helt äkta - eller hur, Stahl? Vilket gör den sensationellt bra!


S
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

4
Tack snälla Ni! Jo, den är äkta och det är Linkan som parkerat bilen där. Helt underbar utsikt!

Jag, yrkesfotograf? nej..... jag är bara en kontorsråtta.......

:wink:
Stahl

5
Stahl skrev:Tack snälla Ni! Jo, den är äkta och det är Linkan som parkerat bilen där. Helt underbar utsikt!

Jag, yrkesfotograf? nej..... jag är bara en kontorsråtta.......

:wink:
Stahl
Beröm ska utdelas när så förtjänas !!
Om "kontorsråttan" nån gång vill byta jobb, så tycker jag att den nya karriären är given !!
"Joppe"

6
Du skall verkligen ta åt dig av berömmet, Stahl!
Det ÄR en MYCKET BRA bild, helt i klass med reklamfoto!
(Men ramen, är det photoshop, månne...? :wink: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Stahl som är en listig kvinna hade i förtroende fått veta att vi bytt bil.
Detta var hennes kupp, eftersom vi inte hade haft tid just då att signalera det hela på forumet.
Hennes tanke var förstås att vi skulle dementera denna bildbil som vår och istället skicka över den korrekta versionen med vår nya bil.

Men, beklagar, beklagar...
Herr Linkan, som är en ivrig fotograf, vet inte hur man delar med sig bilder på detta forum, trots att han läst igenom Classeclas anvisningar flera gånger.
Han försökte också ta en snygg bild vid hämtandet av den nya bilen. Där stod nämligen den gamla och den nya invid varandra. Bildtexten var redan klar: "Ursantan UT - Nysantan IN". Det var bara det att kameran i ivern låg kvar på hallbyrån. Dock togs några bilder med mobiltelefonen, men när de skulle skickas över till Stahl som överraskning saknades någon del i abonnemanget.
Ska försöka återkomma i ärendet på något sätt...

Man kan förresten undra varför alla är så intresserade av bilder på en ny bil?? Det är väl bara att ta en tur in till närmaste handlare?? Där brukar stå ett flertal på rad.

Men herr Linkan får väl ta en tur med nya bilen till mästerfotografen?

PS. Alla deltagare av miniträffen i Barkarby i söndags, har redan sett sig mätta på ekipaget (inget lull-lull) och de övriga får väl hålla sig till Cooper-träffen i april. Dit efterlystes ju NySantor och åtminstone vi har hörsammat denna begäran.

8
Glömde nämna, att som en hyllning till Stahl, har vi valt en stålblå färg på den nya bilen.
Fast på försäljarspråk heter det "Blue Titanium Metallic".

Svar till Skärelejan.

9
Jag tror att Stahl lade på svarta sorgkanter på bilbilden eftersom bilen var på väg ut.

Men vem vet, kanske den hamnar i händerna på en ny klubbmedlem??

Vi lämnade i alla fall in den med den gamla fina klubbdekalen kvar på bakluckan, den med solen, som jag tror "Fjällräven" låg bakom.
Dessutom medföljde en Challenge-dekal från 2004 års första (?) träff.
Vore kul att få höra lite från Fjällräven igen.

11
Hjärtligaste gratulationer till nya bilen! :D :D :D
Hoppas (och tror) att ni kommer att bli lika nöjda med den, precis som vi har blivit! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

12
Se vad glad jaaag blev då jag fick veta om ännu ett nytt "syskon" i klubben...
Bild
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

13
Ja du Skäreläjan - Ni Göteborgare kan sprida glädje ni !

Men bästa vitsen hittills är nog den med strålkastaren...
(på annan plats i detta forum).

(Tycker förresten att du ska välja bort blå lampor till beige bil. I och för sig är det en färgkombination som försäljarna på Dressman rekommenderar, men franskt gula borde bli snyggare).

14
Strålkastaren, menar du denna? :roll:

Polisen stoppar en bilist på E4:an och säger:
- Er vänstra framlykta pekar rakt upp i himlen.
Föraren ser ut som ett frågetecken och säger:
- Nu får ni väl ändå bestämma er. Jag blev stoppad för tio minuter sedan, å då påstod en kollega till dig att samma lampa pekade rakt åt helvete!
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

15
linkan skrev: (Tycker förresten att du ska välja bort blå lampor till beige bil. I och för sig är det en färgkombination som försäljarna på Dressman rekommenderar, men franskt gula borde bli snyggare).
Jag vet, men jag VILL ha blåa... :cry: :cry: :cry:
(Har redan beställt, ju...!) :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"