Hej. Har en Santa Fe -02 som vi bygger till a-traktor. Något verkar ha hänt när vi bytte tändstift. Motorn går ojämnt och blir glödhet, speciellt katalysatorn.
Haft den på verkstad här ett tag. Han har kollat kamrem och allt ser jättefint ut. Vi har bytt tändkablar och tändspolar och nu också tändmodulen men ingenting hjälper. Även bytt tändstiften till NGK original. Motorn nyper när den drar runt och blir jättevarm.
Någon som har någon idé vad det kan va mer?
Så tacksam för tips!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Återgå till "DiY - Gör-det-själv-handbok!"
- HyundaiForum.se
- - Information, regler, villkor, integritetspolicy och cookies
- - Allmänt/Forumet
- Allmänna Hyundaifrågor
- - Allmänna frågor om Hyundais modellsortiment
- SUV:ar & dylikt
- - Santa Fe MX5 2024-upp
- - Santa Fe (TM) 2019-2023
- - Santa Fe (DM), 2013-2018
- - Santa Fe (CM), 2007-2012
- - Santa Fe (SM), 2001-2006
- - Tucson (NX4) 2022-upp
- - Tucson (TL), 2016-2021
- - ix35/Tucson (LM), 2010-2015
- - Tucson (JM), 2005-2009
- - KONA
- - Nexo
- - Terracan (HP)
- - Övriga modeller såsom skåpbilar, USA-modeller osv.
- Småbilar, Kombi & dylikt
- - i10
- - i20 & ix20
- - i30
- - i40
- - IONIQ
- - Getz
- - Veloster
- - Övriga modeller såsom Coupé, Sonata, USA-modeller osv.
- - Bayon
- Köp & Sälj
- - Köp- & Säljmarknad
- DiY, Gör-det-själv
- - DiY - Gör-det-själv-handbok!
- Övrigt
- - Register över bilhandlare, verkstäder och butiker
- - Välkomna, nya och gamla medlemmar!
- - Projekt- och bilarkivet
- - Erbjudanden
- - Månadsomröstningar
- - Träffar
- - Övrigt m.m.