Annons

Hjulafton var det, ja!

1
Får väl visa upp vinterhjulen jag med, då... :D
Bild
Jag har dock ännu inte hunnit högglanspolera däcksidorna... :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

3
Det glömde jag visst att skriva :)
Det är "vanliga" 235/65R17-hjul. 8)
Senast redigerad av Skäreläjan den 04 nov 2006, 18:08, redigerad totalt 1 gånger.
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
WAUW, vad snygga fälgar! Lova att du lägger ut bilder på hela ekipaget när det blir vinterdäcksdags!

Taskig fråga, men vad ska du ha dubbarna till ute på "öa"? :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
"IS-dubbar" - ingår i utrustningen om man är på/ i närheten av havet vintertid... :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

6
Jodå, jag lovar att det kommer bilder på "detta strrålande ekipasch" - som A Gernandt brukade säga - vad det lider :D :D
Sen frågan om dubbarna; Jag kan förstå dem som inte brukar vistas i Bohuslän vintertid, att de ofta får höra att här bara är slask och ingen snö. Uttalandet kommer nog oftast från boende i Göteborg m o, där man har för vana att bara sprida salt uppepå snön, utan att ploga ordentligt innan! Här, på tillräckligt långt avstånd från "storstaden", är snön VIT! :D
Och, som synes på fotot (ett av de få jag har kvar efter HD-kraschen) kan den också vara rejält djup!
Bild
Nu i vintras var det ungefär 40 cm djup, och det är väl inte så lite för att vara på Västkusten :) :) Så visst gör det gott med riktiga vinterhjul! :D Om inte annat så när man kan hjälpa andra loss ur drivorna.... :lol:

Edit:
Vill bara lägga till ett par bilder i denna tråden; Bilder tagna i februari 2010...!
Bild
Bild
Senast redigerad av Skäreläjan den 17 okt 2010, 13:05, redigerad totalt 1 gånger.
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Jaha, så har det blivit dags för vinterhjulen.
Har ju lovat att återkomma med bilder när de var bytta, men det blev liksom lite mörkt ikväll, så jag skall ta ett par bilder i morgon när solen skiner - för det hoppas jag den gör, som idag! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
HJUL-helgen kom överaskande tidigt i år :shock:

skäreläjan, eftersom jag inte har tålamod att vänta tills solen och "imorgon" etc. ...så jag slängde på mig overallen, stack ner till Vallhamn å.... :lol:

Bild


Okey tog fel färg på kärran, men upplysnings-vis så var de beck-svart i hamnen. :roll: 8)

Skitsnygga fälgar, men som jag sagt tidigare - de är för fina för att rulla i snöblask :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

9
Sicken snygg bil och vilka blanka fälgar du hat fotat, var kan de ha kommit ifrån... :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

10
Äsch va la inget.... :oops: :oops:

Tyvärr tog jag fel i hastigheten å fick med mig min gamla SVART/Vit kamera istället för Hasselbladaren. Men va fasen, jag knäppte en bild ändå, så jag kunde dokumentera hjulbyte jööö.... :roll: :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

11
Nu har vinterhjulen kommit på plats!
Visserligen ingen Hasselblad här heller, men en liten burk färg slank iallafall ned... :lol: :lol:

Resultatet:
Bild
Blev väl ganska tufft, eller?

En lite annan vinkel:
Bild
Bild
Själva tycker vi det gjorde en del på utseendet :D

Nån som inte håller med? :roll: 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

12
:shock: :shock:

NICE VERY NICE....... med de blänket på sulhållarna så
får man ju sätta på sig 8) när det blir dax för nästa fika-besök :lol: :lol:


- Själv så avvaktar jag nog lite, tills "SOMMAR-VINTERN" övergår till riktig VINTER. Förhoppningsvis blir man förvarnad av SMHI innan dess. Så att slänga på dubbisarna i 10 plusgrader som det är här nu, känns inte OK för mig, men man har ju fått lära sig att det kan svänga om till många minus på mindre än ett dygn. :roll: Men den dagen - de svordomarna.. :roll:

Känner mig därför som en riktig "skåttis" (dock utan kilt) och hade väl förmodligen varit ordförande i "Dubbarnas bevarande" om en sådan förening funnits.. :lol:
Senast redigerad av nimbusen den 04 nov 2006, 18:52, redigerad totalt 1 gånger.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

13
Jag kom att tänka på det som - tror det var vår vän Cooper som skrev - jag läste, att det är bra om helt nya däck får rulla 40-50 mil på barmark för att det allra yttersta "gummilagret" skulle slitas bort, och göra ytan mjukare! :wink:
Hoppas jag inte har missförstått nåt nu... :? 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

14
allra yttersta "gummilagret" skulle slitas bort, och göra ytan mjukare
- Gäller det bara däck? :oops: :oops: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

15
:oops: :oops:
Kanske hade jag missuppfattat nåt iallafall då... :oops: :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"