Annons

Montering motorvärmare, Kupé-genomföring??

1
Hej.

Ska ge mig på att montera motor & kupévärmare på min i40 (sedan, remium, crdi & automat).
Tror inte att det ska innebära speciellt mycket krångel, men jag är fundersam på hur det ser ut med genomföringen mellan kupé och motorrumet. på ett par andra bilar jag har monterat på så har jag fptt ta upp ett hål vid passagerarsidan, men på andra bilar så har det redan funnits en "gummiplopp" i torpedväggen.

Hur är det med Hyundai, brukar det finnas något förberett?
Vore kalas ifall någon kunde kontrollera sin i40 och se hur man löst genomföringen så jag får lite tips och uppslag! :)
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.
Annons

Re: Montering motorvärmare, Kupé-genomföring??

2
PlutoOrjan skrev:Hej.

Ska ge mig på att montera motor & kupévärmare på min i40 (sedan, remium, crdi & automat).
Tror inte att det ska innebära speciellt mycket krångel, men jag är fundersam på hur det ser ut med genomföringen mellan kupé och motorrumet. på ett par andra bilar jag har monterat på så har jag fptt ta upp ett hål vid passagerarsidan, men på andra bilar så har det redan funnits en "gummiplopp" i torpedväggen.

Hur är det med Hyundai, brukar det finnas något förberett?
Vore kalas ifall någon kunde kontrollera sin i40 och se hur man löst genomföringen så jag får lite tips och uppslag! :)
Har bara "grotat" på förarsidan, där finns gummigenomföring i torpedväggen.

Montering motorvärmare, Kupé-genomföring??

3
tjosan skrev:
PlutoOrjan skrev:Hej.

Ska ge mig på att montera motor & kupévärmare på min i40 (sedan, remium, crdi & automat).
Tror inte att det ska innebära speciellt mycket krångel, men jag är fundersam på hur det ser ut med genomföringen mellan kupé och motorrumet. på ett par andra bilar jag har monterat på så har jag fptt ta upp ett hål vid passagerarsidan, men på andra bilar så har det redan funnits en "gummiplopp" i torpedväggen.

Hur är det med Hyundai, brukar det finnas något förberett?
Vore kalas ifall någon kunde kontrollera sin i40 och se hur man löst genomföringen så jag får lite tips och uppslag! :)
Har bara "grotat" på förarsidan, där finns gummigenomföring i torpedväggen.

På min i40 är den genomdragen höger sida på torpedväggen, där går igenom ett större kablage in i kupé .
Bild
Bild
Skickat från min iPad med Tapatalk

Re: Montering motorvärmare, Kupé-genomföring??

5
Magnus.hbg skrev:
tjosan skrev:
PlutoOrjan skrev:Hej.

På min i40 är den genomdragen höger sida på torpedväggen, där går igenom ett större kablage in i kupé .
Bild
Bild
Skickat från min iPad med Tapatalk
Fan, hittar ju inte vart den kommer ut någonstans!
Förstår att din bild, där man ser "kabel-slangen" från kupéuttaget komma ur gummi-genomföringen, är tagen ifrån motorrummet?!
Hittar den inte på insidan, och jag fattar inte hur dom lyckats få igenom kabeln där, då det känns som om man måste ta bort hela fläktpaketet, för att komma så högt upp mot instrumentbrädan, där genomföringen bör vara.

Nä, nu ger jag fan upp för ikväll. Tips och tricks tas gärna emot. :)
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.

Re: Montering motorvärmare, Kupé-genomföring??

6
ÄNTLIGEN!
Kom igen gummigenomföringen med motorvärmarkabeln efter ett par timmars trixande och svärande.
Slangvärmaren monterar, och nu är allt färdigt. Skönt som fan.
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.

Re: Montering motorvärmare, Kupé-genomföring??

8
Magnus.hbg skrev:Härligt att du löste det tillslut . Vist bilden är tagen från motorrummet och andra bilden var dom satt eluttaget inne i kupén . Jag fick allt monterat när jag köpte bilen. . Hur mycket fick du skruva bort inne i kupén ?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Ingenting till slut faktiskt. Eller, jo, men bara den här panelen under handsfacket där lampan för fotutrymmet finns.
Det luriga var att komma igenom gummigenomföringen. den är ju formad som en "tratt" så man fick hålla på och envisas ett tag innan kabeln kom igenom. Man får alltså trycka på ifrån motorutrymmet, och första två centimetrarna går lätt, men sen är det tvärstopp. Det är mm för mm som gäller och till slut så är den igenom.
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.