Annons

Frontbåge mm redan ute till CM

1
Kromtillbehören står redan på kö att få bli monterade på nya Santa Fen, i detta fall en CRDI Exclusive (klickbara bilder):

Frontbåge (kan det vara Kama):
Bild

Sidepipes:
Bild

Kul däck o fälgar (Kumho ngt märke, 265/45):
Bild
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

4
Bågen Stepsen och Fälgarna helt OK - enda felet är "designkatastofen" de monterats på. :lol:

Länge leve OLD Santa.... :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

5
Instämmer i nimbusens kommentar - dvs det fetstilta om CM... 8)

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

6
Stahl skrev:Det är någonting med frontbågen och strålkastarna, de talar inte samma språk..... inte särskilt snyggt ihop.

Stahl
Det är nog inte helt lätt att få en frontbåge att smälta ihop med det rundade hajgapet.

Nu är ju grillen fast på CM, så det är säkert rätt enkelt att montera extraljus utan frontbåge på bilen. På SM:en är det bitigare att montera x-ljus utan frontbåge eftersom grillen sitter ihop med motorhuven. Har precis gjort det på min ena SM så jag vet vad jag pratar om.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
Bild

¨
Ja, nog finns möjligheterna att ändra utseendet.

Men det käver nog en bra designer och lite tid innan man accepterar ingreppet. :roll:
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

8
Misstänker ändå till slut att hur man än vrider och vänder och hur skicklig en designer än är så är CM:s frontpaket omöjligt att kombinera med en frontbåge, iaf. så det harmonierar med bilen i övrigt. :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

9
Tur att vi alla är olika, jag tycker för det första att CM:en är skitsnygg! Betydligt trevligare än "katastrofen" innan :wink: Dessutom behöver grabbar från norr ha rejäla ljusbågar och mycket lyse, massor av renar å annan drit efter vägen, å så höst/vinter från sept till mars.

Hälsningar från norr
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07