Hej
Måste börja med att säga att jag är ny på forumet, och detta beror mestadels på att jag har har ägt min santa i 12 år och detta är första gången som någon icke slitdetalj går sönder. (Underbar bil)
Har en Santa fe 2,4 GL -02 med manuell låda.
Upptäckte att innerbelysningen(mätare,klocka,taklyse, allt) kom och gick, ibland försvann den när jag bromsade.
Nu har den slocknat helt, så även bromsljus, skyltbelysning,centrallås.
Har kollat samtliga säkringar, finns det något relä som kan ha gett upp?
Har hört talas om något "diodrelä" som kan spöka!? om man som jag kör mycket med släp.
Annons
Re: Ingen belysning
2Hej! Har du kollat upp alla jordflätor, för det låter väldigt typiskt som jordfel.
Sent from my GT-I9300 using Forum Fiend v1.3.
Sent from my GT-I9300 using Forum Fiend v1.3.
3Allt vad jag hittar verkar ok, ska köra lite med Fluken
Och se vad den säger i morgon då jag kommer till ett garage och slipper stå ute i -10
Och se vad den säger i morgon då jag kommer till ett garage och slipper stå ute i -10
4Har du dragkrok?
I så fall skulle jag börja med att kolla hur det ser ut i eluttaget - vanligt att släpvagnsuttagen (på alla bilar) oxiderar ihop och då blir det kortis med diverse mystiska elfel som följd.
Mvh
Johan B
I så fall skulle jag börja med att kolla hur det ser ut i eluttaget - vanligt att släpvagnsuttagen (på alla bilar) oxiderar ihop och då blir det kortis med diverse mystiska elfel som följd.
Mvh
Johan B