Annons

Då var det dags att beställa nya Santan, men var?

1
Känner mig köpstark nu :twisted: så det är dags att beställa en
5-sitsig aut 2.2 CRDI med komfortpaket. Frågan är var får man den bästa dealen i Stockholm med omnejd (20 mils radie)?

Hur brukar Hyundai-säljarna resonera när det är dags för affär, vad skickar de med? Rabatt på bil, tillbehör, v-däck, dragkrok, m-värmare, metallic-lack?

Hur och var har ni andra lyckats få en bra deal? :wink:
Annons

2
När jag själv köpte min första Santa, specade jag upp exakt hur den skulle vara utrustad. Sedan började jag att ringa runt till alla handlare, (listade på Hyundais hemsida) och presenterade precis samma (enligt min nedplitade lista) önskemål för dem.

De som inte hörde av sig inom utsatt (av dem själva) tid, föll bort direkt, sedan var det bara att jämföra priser, och inte minst vilket bemötande man fått.

Självklart provkördes bilen hos närmsta återförsäljare, men affären hamnade 12 mil hemifrån. Jag sparade ca 25.000 och fick ett mkt trevligt och proffesionellt bemötande hos handlaren.

När jag nu, fyra år senare ringer "min" handlare, för att kolla mellanpriser, får jag svaret: - Den färgen du vill ha finns inget leveransdatum på, men eftersom du är en trogen kund kan du ta den bilen jag beställt som demobil. Den kan levereras inom några veckor.

Nu blir det nog ingen affär på just den bilen, eftersom färgen inte överensstämmer med min hustrus sätt och temprament. (Den var beige) :D

Lycka till med inköpsrundan!!!
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

3
Har en liten annan vinkel eftersom jag är beroende av back-up i form av blixtservice och lånebil med dragkrok när något knasar.

För mig var det självklart att stövla in hos den största handlaren med de bästa resurserna - faktiskt villig att bita i det sura äpplet det innebär att betala för mycket för bilen bara för att få 24/7 uppställning när jag behöver det.

Döm om min förvåning när den stora handlaren var alldels omöjlig att komma till tals med!
Dummare människor har jag nära nog aldrig kommit i kontakt med!

AutoWest Gbg, förövrigt; Borta som Hyundaihandlare nu, tack och lov...


Affären landades till slut hos av den minsta tänkbara handlaren - en enmans show som ingav förtroende, klarade av att svara och klarade av att inte svara när han inte visste riktigt säkert.

Vi fick ett bra pris, en alldeles fantastisk service och ett bemötande som gjorde att vi gjorde även nästa affär på samma ställe - även om verkstaden ligger lite off för vårt vidkommande.



SantaClaus har helt rätt recept - sök brett, och över ett geografiskt stort område; rätt vad det är träffar du på någon som har en bra dag
(eller kanske en dålig gårdag som måste tas igen...)

Bekymra dig inte över servicen - i Stockholmsregionen har du gott om verkstäder att välja mellan!



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

Fick med vinterhjulen

4
Var hos en åf i Sthhlmstrakten idag, frågade vad de skulle ha för en crdi med
comfort-paketet samt dragkrok å m-lack å v-hjul. ca 5% rabatt på det hele blev resultatet. Betyder att jag nästan fick med vinterhjulen på köpet, dåligt tycker jag, eller?
Jag köpte en ny Audi år 2000, den skulle ha kostat 290` slutade på 249´ utan att jag egentligen prisförhandlade......... Är det så att det är knepigare hos Hyundai? Btw, ja jag är prismedveten, det är mycket pengar för en enkel knegare som mig.

5
5% låter inte mkt, men om man tänker på att efterfrågan just nu är större än tillgången... osv., men misströsta inte.

Släng ut köttbenet till fler handlare, ge alla x-akt samma förutsättningar att räkna på.

Kan det vara värt 10 mil extra för 5% till? Hur mycket är längre leveranstid värd just för DIG? osv. osv.

I takt med att leveranserna ankommer Vallhamn, tror jag att det kommer bli lättare att hitta rätt objekt i floran av bilar, som anländer "obokade".

Läste nånstans att Hyundai ganska snart ( någon eller några veckor) efter premiären hade kontrakt på över 600 bilar. Men så sanrt de 600 är levererade börjar det nog bli intressant att sälja igen... 8)

Ge inte upp, och återkom gärna med vad slutpriset blev.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

Re: Då var det dags att beställa nya Santan, men var?

6
[quote="perlan"]Känner mig köpstark nu :twisted: så det är dags att beställa en
5-sitsig aut 2.2 CRDI med komfortpaket. Frågan är var får man den bästa dealen i Stockholm med omnejd (20 mils radie)?




Du är ju beredd åka en bit för en bra deal.
Beställde min 02:a hos C.A.Cegerblads Bil i Hallstavik
(Nej, jag är inte delägare.)

Petroff 8)
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

7
perlan > Har slängt ut frågan: (SF CM 5-sitsig aut 2.2 CRDI med komfortpaket- utan inbyte) till "min" försäljare här i Gbg. Får förmodligen svar under Lördag/Söndag. Tänkte bara så att du har lite mer priser att gå på . :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

9
Hei

kansje ikke det enkleste å få prutet så mye på et helt nytt produkt, som CM er, og som i tillegg har solgt over all forventning. dessuten så har CM her i Norge iallefall en introduksjonspris, som ligger noe under hva bilen etterhvert skal selges for.

da sitter selgeren med harde kort å forhandle i mot, de vil rett og slett ha prisen, da etterspørslen er større enn tilgangen på biler....

Vegard

10
perlan >

Fått svar: SF CM 5-sitsig aut 2.2 CRDI med komfortpaket, metallic - UTAN inbyte, vinterdäck,stereo. Totalt inkl. 282.100:_


Skall du ha vinterdäck o stereo så går det säkert att göra ett bra pkt.pris på de också.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

12
perlan > Japp nog är det så att det i dagsläget, då produkten är ny och säljer till åsatt pris, så finns det ingen anledning för dagens "hästhandlare" att kampanja. Men om man nu måste slanta upp en sån ansenlig summa så skall man ju iaf. gneta sig till lite lulllull för en 5-6 tusen, för det är väl där som de finns lite utrymme.

Alternativet är att chansa å avvakta ett par månader och se om de kommer någon nerdimpande någon "rabattängel" , men de är ju å andra sidan tråkigt om man ställt sig in på ett bilbyte NU.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

13
Swedefe skrev:Har en liten annan vinkel eftersom jag är beroende av back-up i form av blixtservice och lånebil med dragkrok när något knasar.

För mig var det självklart att stövla in hos den största handlaren med de bästa resurserna - faktiskt villig att bita i det sura äpplet det innebär att betala för mycket för bilen bara för att få 24/7 uppställning när jag behöver det.

Döm om min förvåning när den stora handlaren var alldels omöjlig att komma till tals med!
Dummare människor har jag nära nog aldrig kommit i kontakt med!

AutoWest Gbg, förövrigt; Borta som Hyundaihandlare nu, tack och lov...


Affären landades till slut hos av den minsta tänkbara handlaren - en enmans show som ingav förtroende, klarade av att svara och klarade av att inte svara när han inte visste riktigt säkert.

Vi fick ett bra pris, en alldeles fantastisk service och ett bemötande som gjorde att vi gjorde även nästa affär på samma ställe - även om verkstaden ligger lite off för vårt vidkommande.



SantaClaus har helt rätt recept - sök brett, och över ett geografiskt stort område; rätt vad det är träffar du på någon som har en bra dag
(eller kanske en dålig gårdag som måste tas igen...)

Bekymra dig inte över servicen - i Stockholmsregionen har du gott om verkstäder att välja mellan!



Swedefe
Handlade du i Varberg månne? :wink:

15
nimbusen skrev:perlan > Japp nog är det så att det i dagsläget, då produkten är ny och säljer till åsatt pris, så finns det ingen anledning för dagens "hästhandlare" att kampanja. Men om man nu måste slanta upp en sån ansenlig summa så skall man ju iaf. gneta sig till lite lulllull för en 5-6 tusen, för det är väl där som de finns lite utrymme.

Alternativet är att chansa å avvakta ett par månader och se om de kommer någon nerdimpande någon "rabattängel" , men de är ju å andra sidan tråkigt om man ställt sig in på ett bilbyte NU.
Tja, har egentligen ingen som helst brådska, det är mest "vill ha-känslan" som pockar på, dessutom ska den SF som jag köper vara utrustad med partikelfilter vilket först levereras i höst. Beställa kan man dock göra redan idag...
btw vad står CM för?