Motorproblem santa fe (kamaxelgivare)
Postat: 18 aug 2014, 22:07
Hej!
Har fått problem med min santa fe 2,4 gls 04.
Det började med att min sambo körde bilen och när hon var hemma så sa hon att den blev trög i ratten och alla (troligtvis) tände sig precis på parkeringen så hon stängde av bilen, troligtvis höll den på att dö precis när hon stängde av den.
Efter det så startade jag bilen och den går normalt i 3sek sen dör densamma sak varje gång jag provat starta.
Motorlampan lös och jag fick den avläst och hade felkod P0340 Camshaft positionsensor sensor A circuit bank 1 Single sensor.
Beställde ny givare ifrån "skruvat" och bytte den och nu startar bilen men ger jag gasstötar så missar den och baktänder.
och håller jag den på ca 2000rpm så slär den av till ca 1500rpm och återgår till 2000rpm och håller på så.
Tillslut tände sig motorlampan igen men har ej fått den avläst ännu.
Nu till min fråga är det någon som känner igen det här?
Mvh Johnny
Mycket tacksam för svar.
Har fått problem med min santa fe 2,4 gls 04.
Det började med att min sambo körde bilen och när hon var hemma så sa hon att den blev trög i ratten och alla (troligtvis) tände sig precis på parkeringen så hon stängde av bilen, troligtvis höll den på att dö precis när hon stängde av den.
Efter det så startade jag bilen och den går normalt i 3sek sen dör densamma sak varje gång jag provat starta.
Motorlampan lös och jag fick den avläst och hade felkod P0340 Camshaft positionsensor sensor A circuit bank 1 Single sensor.
Beställde ny givare ifrån "skruvat" och bytte den och nu startar bilen men ger jag gasstötar så missar den och baktänder.
och håller jag den på ca 2000rpm så slär den av till ca 1500rpm och återgår till 2000rpm och håller på så.
Tillslut tände sig motorlampan igen men har ej fått den avläst ännu.
Nu till min fråga är det någon som känner igen det här?
Mvh Johnny
Mycket tacksam för svar.