Annons

Så har jag lämnat min i40

1
Hejsan,

Efter två år och alla de fel och brister som finns omnämnda här, har jag givit upp :( . I går fick jag leverans av min nya bil (inte Hyundai) och lämnade i40n. Det som är ganska ironiskt är att den efter det att jag skrev kontraktet på nya bilen i februari har den gått klockrent - inte ett problem..... :o

För ett år sedan köpte jag en 10 år gammal Elantra till min dotter för övningskörning. Så länge den lever (över 19 000 mil) kommer jag ändå att hänga kvar och läsa vad som händer här!

;o)
Idag: Opel Insignia 5d, BiTurbo, Automat, 195hk, diesel
I går: I40 sedan 1.7 CRDi/136 aut 6-vxl Sport
I förrgår... Grandeur 3,3 12000 mil utan problem
Annons

Re: Så har jag lämnat min i40

3
Brixbäck skrev:Vad blev det istället?
En 5 dörrars Opel Insignia - BiTurbo, diesel automat, 195 hk med ett otroligt bra helljus! Efter de första 20 milen känns det jättebra... får väl se om jag kommer krypande tillbaka om ett par år?! Jag gillar fortfarande Hyundaibilarna och tycker att de bortsett från i40 verkar hålla acceptabel kvalitet. :D
Idag: Opel Insignia 5d, BiTurbo, Automat, 195hk, diesel
I går: I40 sedan 1.7 CRDi/136 aut 6-vxl Sport
I förrgår... Grandeur 3,3 12000 mil utan problem

Re: Så har jag lämnat min i40

4
LenUlven skrev:Hejsan,

Efter två år och alla de fel och brister som finns omnämnda här, har jag givit upp :( . I går fick jag leverans av min nya bil (inte Hyundai) och lämnade i40n. Det som är ganska ironiskt är att den efter det att jag skrev kontraktet på nya bilen i februari har den gått klockrent - inte ett problem..... :o

För ett år sedan köpte jag en 10 år gammal Elantra till min dotter för övningskörning. Så länge den lever (över 19 000 mil) kommer jag ändå att hänga kvar och läsa vad som händer här!

;o)

Samma här, har precis tröttnat ur något fruktansvärt efter 1 1/2 år med dåligt helljus, bakluckor som öppnar sig utan vidare på parkeringar/garage m.m, ett uppdaterat ljudsystem med sub som låter riktigt dåligt, knarr i instrumentering/dörrsida, bytt navigator på garanti efter flera låsningar felmeddelanden, ja listan kan göras lång. Detta är min 3e sprillans nya Hyundai och de andra 2 santa fe samt i30 har fungerat riktigt bra bortsett från någon växellåda rasat efter 1år pga slarv av verkstaden. Nu åker Hyundaien ut för gott trots drygt 100.000kr back på 18 månader, men det är det värt att slippa denna bil. Trött som satan på allt krångel och kvalitetsbrister!! Beställning av ny kommer att ske nu på måndag med leverans i oktober.

Re: Så har jag lämnat min i40

5
Jag har också lämnat min i40 efter knappt 18 månader. Den bilen är inte färdig än, knak o knarr, pissljus, värdelös på vinterväg, än värre med släp efter, dessutom alldeles för klen maskin.
Jag tycker min gamla i30 CW my- 10 128hk va en mkt bättre bil (bortsett från avsaknaden av ljudisolering). Den körde jag i 7500 mil utan det minsta problem, enbart service enligt servicebok.
Vi har en Getz my- 07(andra bil) med samma tendens som i30, service tuta o kör.
En Hyundai ix35 my-14 184hk awd automat med all utrustning fick ersätta vår sålda i40, hoppas att den är lika pålitlig som min gammla i30 och Getzen var och är.
MVH
cobrajet