Hej på er.
Kan nån ge mig tips på vad det kan vara för fel.
Har en santa fe-03 , bensinare som helt plötsligt bara startar till och sen dör efter ett par sekunder.
Senaste tiden har den dunkat till ett par gånger när jag startat den men sen gått problemfritt,
det här hände helt plötsligt. Jag hör ingen pump när jag vrider på nyckeln, men den hörs när bilen dör.
Någonting surrar i eller vid insuget, men som tystnar om jag tar bort ett fyrkantigt svart relä i motorrummet.
Tacksam för tips
Med vänlig hälsning Lasse
Annons
Re: Motor som inte startar
2Lite sent svar kanske. Hoppas du fått igång den tills nu.
Men det kanske är så att det är något stopp i bränslefilter eller någonstans i insprutsdelen. Även om det är hål i insuget så den tar tjuvluft blir det konstigt ibland. Elfel?
Om det redan har löst sig får du gärna berätta om jag var något på spåret eller om jag var helt fel ute...
/hookan
Men det kanske är så att det är något stopp i bränslefilter eller någonstans i insprutsdelen. Även om det är hål i insuget så den tar tjuvluft blir det konstigt ibland. Elfel?
Om det redan har löst sig får du gärna berätta om jag var något på spåret eller om jag var helt fel ute...
/hookan
Santa Fe -03 Vision (Finbil)
Grand Jeep Cherokee -95 höjd m. 31" (Skogsbil)
Grand Jeep Cherokee -95 höjd m. 31" (Skogsbil)
Re: Motor som inte startar
3Hej o tack för svaret, jag har kollat lite men inte hittat någon lösning än, så den står där den står.
Jag får fortsätta o plocka isär och kolla det du skrev om när det blir semester.
Jag får fortsätta o plocka isär och kolla det du skrev om när det blir semester.