Annons

Nyss köpt en -02 coupe, nyckelproblem?

1
Hej alla

Har just köpt en 2002 års coupe, men har stött på ett problem gällande nycklar/larm

Det är endast den ena larm-dosan/immobilizern som verkar fungera tillsammans med min bil?

Har testat byta batterier i bägge, och båda två blinkar rött när man larmar av/på,
men endast den ena får bilens "lysen" att reagera.. och därmed larma av/på

Jag fick med 2st nycklar + 2st larm-dosor, samt medföljande key-tags till dessa..

Vad kan problemet vara?
Annons

Re: Nyss köpt en -02 coupe, nyckelproblem?

3
Larm dosorna är bara för larm och centrallåset på bilen och dessa går på batteri.

Startspärr/immobilizer sitter i själva nyckeln och har inget batteri utan aktiveras av en antenn runt tändningslåset.

Om bilen bara startar med ena nyckeln så skulle jag råda dig att åka på en auktoriserad verkstad för att be dom prova att koda in båda nycklarna och då märker dom ju ifall det är fel på chippet/elektroniken i den nyckel som inte fungerar och då kan du ju även beställa en ny där.

Lyser larmdosorna vid aktivering men om det inte händer nåt på bilen så är ju första steget att byta batteri i dosorna, hjälper inte det så är det samma sak där, åk till en auktoriserad verkstad och be dom koda in dosorna och kolla att dom fungerar.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11