Annons

Hög ljudnivå IX35

1
Är tidigare Tucsonägare och har just bytt till IX35, en av orsakerna till bytet var hög vägljudnivå, särskilt med dubbade vinterdäck. Vid provkörning före köp upplevde jag att IX35 väsnas ännu mer än Tucsonen. Säljaren verkade medveten om problemet och menade att alla högbyggda suvar har detta problem pga. vägbullret sprids mer när bilen är högbyggd och lade in en extra ljudisolering i kontraktet. Har någon i forumet erfarenhet av detta "antibullerkit"? Blir det rejält mycket tystare?
Annons

Re: Hög ljudnivå IX35

2
Har nu fått min Ix35 extra ljudisolerad, nöjet kostade strax under 5000:-. Jag vet inte om det är för 5000 tystare, men något har det gjort iaf. För att veta säkert måste man nog ha en oisolerad bil med samma däck att jämföra med. Jag borde naturligtvis ha ljudnivåmätt både före och efter förändringen.

Re: Hög ljudnivå IX35

4
Nu har sommardäcken kommit på och nu har oväsendet sjunkit till en riktigt behaglig nivå. Vinterdäcken var Kuhmo med dubb och oljudet är inte långt ifrån en motorsåg. Jag måste tycka att Hyundai borde kunnat ansträngt sig lite mer med ljudisoleringen.

IX34sport 184 Hk