Annons

HALKKÖRNING MED SANTAN

1
Hallå alla glada gubbar :lol: och tjejer.
Nu har jag varit ute och lekt rally-harry :twisted:
Råkade hitta en bra raksträck på ungefär 1200m, tjock härlig is men bara
ca: 4m bred och djupa diken :?: :?: "ligger på ett militärt övningsområde"[/b] säg inget.shhhhhhhh.
Ok då börjar testet. :twisted: :twisted: :twisted:
Står i början av banan ........, vänta lite nu, kanske ska jag berätta vad jag kör först. Ok 2.7 gls excl automat Kumho vinterdäck med dubb nya eller dom var nya innan :shock: :shock:
Står i början av banan och tänker nu ska det bli åka av stänger av stereon lyssnar på V6 låter bra trampar gasen i botten V6 börjar ryta och framhjulen spinner uta bara h-----e, hinner tänka ska inte bakhjulen börja jobba :?: PANG det bara small till så bar det iväg alla 4 hjulen spann på som bara den tänkte för mig själv att det här går ju bra mycket bra till och med :D :D ,bilen går spikrakt och spinner på alla hjulen tycker att farten börjar bli ganska hög ser slutet på rakan nu :shock: slänger en snabb blick på hastighetsmätaren :shock: 180 :shock: hjälp måste bromsa nuuuuuuuuuu. Slänger mig på bromsen och tänker nu går det åt skogen :roll: nehe inte då :( hon börja sakta ner farten inga konstigheter alls ABS jobba för glatta livet santan gick spikrakt fortfarande :cry: inget roligt alls behövde inte jobba alls :cry: till slut så stanna vi det lukta lite konstigt om henne men det var allt, då tänkte jag att det kanske inte var så halt ändå som det såg ut. :idea: Jag måste kliva ur och kolla öppnar dörren kliver ut smack :oops: där låg jag på alla fyra och såg dum ut :oops: det var snorhalt, lyckas ta tag i dörren och kravla mig in i bilen igen vänder bilen och står ibörjan av banan och nu tänker jag :twisted: :twisted: ska det va så svårt att få henne lite lynnig :twisted: ok jag gasar lite sakta och försiktigt så jag får upp henne i ca 40 trampar gasen i botten framhjulen börjar spinna precis som första gången 8) tänker jaja nu börjar väl bakhjulen spinna å så händer inge mer 8) Döm om min förvåning :shock: :shock: mycket riktigt bakhjulen börjar spinna men bakvagnen börjar vrida sig åt vänster :D som värsta 740 turbo sen händer inget mer farten bara ökar med fullt ställ på bilen V6 vrålar som bara den jag slänger en blick på mätaren 200 8) släpper gasen helt tittar på mätaren 140 :? aha :idea: fullt hjulspinn bilen rätar upp sig genast, börjar bromsa inga problem försöker svänga fram och tillbaka för att få lite kast på bilen men näää :cry: ingenting hon bara saktar fart tills vi stannar helt.

m.a.o det här är den bästa och skönaste tjej jag har haft inge lynnig inge arg bara snäll och självsäker luktar lite illa när man har varit hård mot henne.
GOD JUL på er allihopa.
Annons

3
Inte vet jag hur fort Marko egentligen körde - men vi är ju flera på forumet som konstaterat att hastighetsmätarna visar en 8-10 procent för mycket. Så kanske kom Marko upp i ungefär den fart som Hyundai uppger vara max för Santa Fé V6. :wink:

(200 - 10% = 180)

/BengtB

5
Hepp
Toppfarten var bara 140 enligt mätaren men hjulen snurrade i 200 med hjulspinn enligt mätaren kollade GPS den påstår att jag har varit uppe i 165 km/t i ungefär 6 sekunder måste vara första försöket

+ alla dubben sitter kvar bra däck :D
hej svejs

6
Marko skrev:Hepp
Toppfarten var bara 140 enligt mätaren men hjulen snurrade i 200 med hjulspinn enligt mätaren kollade GPS den påstår att jag har varit uppe i 165 km/t i ungefär 6 sekunder måste vara första försöket

+ alla dubben sitter kvar bra däck :D
hej svejs
Coolt som fan