Sida 1 av 1

Hjulbult av

Postat: 22 okt 2013, 20:07
av Thommy65
Hej på er.
Har dragit av en hjulbult (inte muttern) på vänster fram när jag skulle på med vinterdäcken.
Sen tidigare var det en av och ska nu byta bultarna.
Hur får jag av navet/hjullagret på den?
Går ju inte att få ut dem bara med att ta bort bromsskivan.
MVH / Thommy

Re: Hjulbult av

Postat: 22 okt 2013, 20:41
av anders
Ser ut som om du får dela vid hjullagret om du inte kommer åt genom att ta bort stänkskyddet bakom skivan.
Säkert fler som gjort denna manöver så du får nog snart ett "riktigt" svar :-)
hub.JPG hub.JPG Visad 1580 gånger 33.06 KiB