Annons

Nya ix35

1
Nya ix35 2.0 CRDi-R - M6 4WD Business Blueberry Blue beställd.
Nyheter : Xenon på hel/halvljus och touchdisplay på stereo.Bättre ljudisolering och mer precis styrning.Däcktrycksensor.
ix35 2.0 CRDi-R M6 4WD Business. Blueberry Blue.
Levererad 15 Nov 2013.
4300mil---Sämsta bil jag haft.
Vinterdäck--Hakka 7 Dubb.
Annons

Re: Nya ix35

3
Märkte du mycket av ljudisoleringen? Det har ju varit en hel del snack om den på forumet tidigare.

MVH
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

Re: Nya ix35

4
Efter 8200 mil i "gamla" ix35 var det dax för byte till nya ix35.
Och det har blivit en mycket bättre bil, den gamla var bra , men den nya är mycket bättre.

Xenon på hel och halv. hellyset är helt suveränt. Lyser långt.
Styrningen har förändrats, har blivit mer precis.
Ljudisoleringen har blivit bättre, tystare.
Rattvärme, otroligt skönt nu på vintern.
Ledlampen i belysning bak, riktigt snygg bakifrån.
Däcktrycksensor, varför ska man ha det????? Blir bara dyrare för oss bilköpare.

Är det några andra här som har köpt nya ix35?
Det skrivs ju inte nått om nya ix35 här......
ix35 2.0 CRDi-R M6 4WD Business. Blueberry Blue.
Levererad 15 Nov 2013.
4300mil---Sämsta bil jag haft.
Vinterdäck--Hakka 7 Dubb.

Re: Nya ix35

5
Jag har en Ix35 4wd 184 hk diesel 2012, har aldrig haft problem den den den rullar bara på, suverän att drar med.
har själva inte provat den nya IX35 men har hört mycket positivt om den.
Då jag önskar en större dragbil med automat låda som får dra 2000kg blev det en Santa Fe som kommer maj/juni.
Lycka till med nya bilen.

Re: Nya ix35

6
Funderar på att byta till nya modellen . Gillar alla nyheter . Har för övrigt varit nöjd med nuvarande men det är alltid roligt att byta då och då .

Lasse .
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Re: Nya ix35

7
Jag har också köpt den nya ix35:an, en 184hk med automatlåda. Jag har sedan köpet kört ca 700 mil, varav drygt 400 nu i sommar. Det känns tryggt att köpa en bil som har funnits i några år och som sedan uppdaterats. Innan denna hitintills underbara bil hade jag en i40 , den var jag inte nöjd med.
Jag gillar verkligen den nya ix35:an.
MVH
cobrajet

Re: Nya ix35

8
Stort grattis Cobrajet!

:mrgreen: Lite avundsjuk blir man, men min går så bra att det inte är värt pengarna (se chiptrim)!

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

Re: Nya ix35

10
Hej på dej Cobrajet .
Kul att du är nöjd med din IX 35 . En otroligt trevlig bil för dom pengarna om jag får säga det själv .
Fast jag är lite nyfiken på vad det var du var missnöjd med din I 40 ? Tycker annars att kombin är en rätt så snygg bil .
Mvh / Karlskronalasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Re: Nya ix35

11
Hej Karlskronalasse
Jag tycker i40 är jättesnygg, det var en av anledningarna till varför jag tog en sådan. Den andra anledningen var min erfarenhet av min tidigare Hyundai en i30 128hk CW my -10.
Min i30 körde jag med ca 7500 mil enbart årlig service inte ens bromsbelägg byttes under den tiden (visserligen 70% långkörning), aldrig några problem.
När sedan i40 kom tog jag för givet att den skulle vara en lite tystare, större, bättre bil,- den var större och lite tystare men inte bättre.
Gnissel och knak i instrumentbrädan, pissljus, skit stereo, dåliga bromsskivor (2000 mil), oprecis styrning, absolut värdelös dragare (kör mkt skotersläp vintertid),fjädringen slår igenom brutalt hårt på dålig väg, orkeslös motor (136hk diesel). ibland kändes bilen helt död när man gasade tog 1-2 sek innan den vaknade till, mkt obehagligt i korsningar.
Men som sagt en snygg bil och skön att köra en torr fin sommardag på slät fin asfalt i jämn fart.
MVH
cobrajet

Re: Nya ix35

12
Oj Cobrajet .
Det lät inte kul . För min del blev det hyundai av den anledningen att min nuvarande fru hade en coupe 05 när vi träffades . Jag som alltid tidigare tyckt att hyundai var skräpbilar fick verkligen ändra uppfattning . Sedan blev det en i 30 -08 2.0 bensin automat . Den var rapp och pigg och jag trivdes med den . Sen hade vi en coupe 09 igen . Otroligt rolig bil att köra men tyvär väldigt opraktiskt . Så när det blev dags att byta igen så blev det en IX 35 bensin exklusive automat . Lite klyscha kanske men det är den bästa bil jag haft . Så när vi ska byta nästa gång så blir det absolut en IX igen .
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Re: Nya ix35

14
Nu har jag med beställt en ny IX 35 2,0 CRDI-R 184 hk A-6 Premium Blueberry blå metallic !!!!!
Leverans i december . Det blir min första oljebrännare så det ska bli spännande .

Karlskronalasse :)
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .