Av bilder och specifikation att dömma är bilen ett lyft. Men jag håller med Suzuki. Det tilltalar inte mig att man sänkt bilen. Dessa onödigt stora fälgar är bara trams. Ser fint ut men ger ingen vidare komfort. Krimskrams och andra utseendemässiga detaljer är helt okej så länge det inte inverkar på bilen i övrigt eller gör den mer känslig.
Jag gillar att sitta högt för att jag ser bättre. Markfrigången är behändig när man parkerar i snödrivor som få kan parkera på. Som vinterbil är den underbar så länge man inser att det tar längre tid att få stopp på 2000 kg än 1600kg.
Kommer dock inte provköra någon förrän det är dags för en ny om 2 år.
Annons
Återgå till "Santa Fe (DM), 2013-2018"
- HyundaiForum.se
- - Information, regler, villkor, integritetspolicy och cookies
- - Allmänt/Forumet
- Allmänna Hyundaifrågor
- - Allmänna frågor om Hyundais modellsortiment
- SUV:ar & dylikt
- - Santa Fe MX5 2024-upp
- - Santa Fe (TM) 2019-2023
- - Santa Fe (DM), 2013-2018
- - Santa Fe (CM), 2007-2012
- - Santa Fe (SM), 2001-2006
- - Tucson (NX4) 2022-upp
- - Tucson (TL), 2016-2021
- - ix35/Tucson (LM), 2010-2015
- - Tucson (JM), 2005-2009
- - KONA
- - Nexo
- - Terracan (HP)
- - Övriga modeller såsom skåpbilar, USA-modeller osv.
- Småbilar, Kombi & dylikt
- - i10
- - i20 & ix20
- - i30
- - i40
- - IONIQ
- - Getz
- - Veloster
- - Övriga modeller såsom Coupé, Sonata, USA-modeller osv.
- - Bayon
- Köp & Sälj
- - Köp- & Säljmarknad
- DiY, Gör-det-själv
- - DiY - Gör-det-själv-handbok!
- Övrigt
- - Register över bilhandlare, verkstäder och butiker
- - Välkomna, nya och gamla medlemmar!
- - Projekt- och bilarkivet
- - Erbjudanden
- - Månadsomröstningar
- - Träffar
- - Övrigt m.m.