Annons
Annons

2
Har köpt en Pelle ix 35.
Fel hittils efter en månad
Bältesvarnare fungerar inte.
Tändningen brytet inte, troligen måste startknappen bytas.
Vibrationer i framvagnen samt mekaniskt knack.
Navigator grumlig och otydlig.

3
Läste någons inlägg om att lädret på ratten lossnade och blev "fnasigt" på ovankanten. Börjar märka tendenser till detta också.
Sedan c:a en vecka tillbaka problem med p-varnaren: börjar tjuta (ung. 2ggr av 3) när jag lägger in backen. Har tvättat och rengjort sensorerna ordentligt 2 ggr - ändå uppstår felet!
Skall gå till ÅF med detta inom det närmaste.
Annars nöjd med bilen förutom att jag med jämna mellanrum får trycka dit avklippta fönsterisoleringar på vissa ställen i skarvarna på instrumentpanelen för att undvika knirr vid körning på mycket ojämn väg.

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

Hög bränsleförbrukning

4
Jag läste DI för ett tag sedan om kompensering av hög bränsleförbrukning. Det vore inte fel eftersom att siffrorna stämmer ju inte alls på förbrukningen.
Kör IX35 CRDI,184 M6


Hyundai Motor Group, som äger både Hyundai och Kia, medger felet och de som har köpt felmärkta bilar ska kompenseras.


Tidningarnas telegrambyrå
IX 35 184hk M6 4wd exklusive

Re: Hög bränsleförbrukning

5
alme skrev:Jag läste DI för ett tag sedan om kompensering av hög bränsleförbrukning. Det vore inte fel eftersom att siffrorna stämmer ju inte alls på förbrukningen.
Kör IX35 CRDI,184 M6


Hyundai Motor Group, som äger både Hyundai och Kia, medger felet och de som har köpt felmärkta bilar ska kompenseras.


Tidningarnas telegrambyrå
Jag tror att det bara gäller USA och Kanada. Se här: https://hyundaimpginfo.com/

Klantigt skött av Hyundai och Kia!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
Börjar få stora problem med back-kameran! Antingen ingen bild alls, eller så bara fladdrar den. Ibland samtidigt som backsensorn tjuter i olika toner eller som om jag backat i något utan att jag är i närheten av hinder. Lägger bara in backen så börjar spektaklet! Givetvis har jag provat att tvätta av allt bak, men samma resultat, Har inte beställt tid hos verkstaden ännu.
Skall även klaga på gnisslande gångjärn på bakluckan och att "något" ligger löst i denna när man stänger. Låter som en liten mutter trillar ner el liknande.
Dessutom börjar läderklädseln på sittdynan på förarsätet bubbla sig. Ser snart ut som på en tio år gammal bil. Inte längre slät och fin trots bilen är 1½ år gammal och bara gått 2500 mil! Övrigt läder ok förutom lite "fnas" på rattens ovansida som också skall påtalas.
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

8
Fick ny backkamera på senaste servicen pga att bilden fladdrade.
Det är bara att lämna in skiten till verkstaden


// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

9
Hej, har också fått kameran utbytt. Den bara tvärdog! Vanligt fel sa man på verkstaden, vanligt? Hur är det med kvaliteten hos Hyundai igentligen.

//Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver

10
Hyundai har nog en bit kvar på vägen till högkvalitetsbil.
Man får ju vad man betalar för, en XC60 eller en Q5 kostar minst 250kkr mera med samma utrustning. Om sedan deras kvalite är lika mycket högre som priset är vet jag inte, varken Audi eller Volvo törs ju inte lämna mera än två års garanti.
Så länge det är bara att lämna in bilen på verkstad och få felen åtgärdade på garanti är det ju inte så stort problem.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

11
Största risken är väl efter att garanti tiden gått ut . Då får man ju pröjsa allt själv . Men det är väl lika för alla märken antar jag . Oavsett märke så tror jag att dagens bilar med all elektronik och datorer i inte blir roliga att äga när dom är 10 - 15 år gamla .

Lasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Re: Vanliga fel på ix35

12
Har varit hos ÅF och visat bilen - påtalat fel m.m. Köpte allt utom klädseln, vilket han menade är normalt. Var dock inte nöjd, men kommer att återkomma. Back-kameran är f.n. aktuell för återkallelse på ALLA Hyundai från 2011 och tidigare! Man skall tydligen byta hela linsen i bakluckan. Backsenorerna är också ett känt problem. Resten skall fixas också. Väntar bara på att alla prylarna skall bli levererarde och sedan bestämma datum för verkstadsbesök.
@ :roll: :geek:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

Re: Vanliga fel på ix35

13
Det där med kameran var intressant att få veta . Min har fungerat oklanderligt sedan dag ett . Största irritationen med kameran som jag upplever det är ju att den skitar igen så fort i taskig väderlek . Nya I 30 har ett skyddande lock över kameran som bara fälls upp när backen läggs i . Smart . Man får väl hoppas på faceliften när den kommer . 8-)

Lasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Re: Vanliga fel på ix35

14
Allt fixat på garantin! Tydligen är det inte elektroniken - utan själva linsen i bakluckan som strular. Linsen och backsensorerna bytta och allt övrigt bak fixat. Fick t.o.m. nya gummimattor till hela bilen eftersom den på förarsidan rdan var genomsliten. Nöjd med det med mesta på Hyundai-center i Malmö./i] @
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009