Annons

Varför valde ni hyundai?

1
Jag är bara nyfiken och vill veta varför ni andra valt just Hyundai!
Efter några minuters blickande här så har jag uppfattat att flera valt att fortsätta inom märket när den gamla Hyundaien "är slut".

Själv hade jag Saab tidigare, men eftersom den inte fick dra transporten och hästarna riktigt lagligt så var vi tvungen att skaffa något annat och efter väääääldigt mkt letande och sorterande bland bilar avslöjade jag för sambon att jag i många år drömt om just en Santa Fe.
Vi gjorde fler efterforskningar och upptäckte att just Santa Fen hade det vi ville ha, och nu är jag alltså ägare till en alldeles egen. :D

Jag var grymt nöjd med Saaben, så jag var lite ängslig att jag skulle bli besviken, men icke! I vinter är det den stadiga Santan som hållit mig kvar på isiga vägar och det märks att det är en bil som gillar att dra tungt. Hästarna åker som två kungar bakom den. :D
Annons

2
för min del blev det att jag började jobba som mekaniker på en Hyundaiverkstad, man såg snabbt vilka bilar som va vettiga av Hyundaierna =)

Min första blev en Getz -05

bytte sedan mot en Coupe -05

nu så har jag en Accent -98

gillar framförallt att dom är lätta att mecka med, behövs inte mycket specialverktyg förutom en dator såfall.

3
Hade en Mits Outlander (-04) innan och trivdes med den lite högre sittsen. Dessutom var den en bra dragare och underbar när vi hade snökaos i Skåne förra året.
Därför aldrig mer 2WD! Kollade efter ersättare till denna bensinslukare och efter flera provkörningar fastnade för vår nya bil.
Dock har den inte fått bekänna färg vad gäller vinterkörning, men det är en ännu bättre dragare av husvagnen sommartid!
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

4
Hejsan!
Jag och frugan är inne på våran fjärde Hyundai . Två coupe , en i 30 och nu en ix 35 a . Vi är störtnöjda . Tycker att man får mycket bil för pengarna om man jämför med andra märken . Sedan så är dom ju välutrustade , har ju allt som man kan begära av en modern bil . En annan viktig sak är att här i Karlskrona så är ÅF väldigt serviceminded när man kommer dit . Aldrig några problem om det är något man har att anmärka på . Så det blir garanterat en hyundai nästa gång .

Mvh / Karlskronalasse :D
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

5
Kul att höra lite vad andra tycker och känner för sina bilar, även om vi har helt olika modeller.

Jag visste inte så mkt om hyundai tidigare, utan hade bara sett ett utställningsex och känt att "en sån vill jag ha!".

Nu är det mest jag som kör vår bil och ja, jag är jättenöjd. Aldrig mer än tvåhjulsdriven!
När vi hänger på transporten, men hästar i, och start i uppförsbacke så känner vi hur bilen fördelar över kraften bak och sedan bara kör upp som om ingenting. Hästarna åker som två kungar i släpet bakom!

Jag märker dock på sambon att han kan bli helt galen på allt som knirrar eller knarrar. Att ha mynt i det lilla myntfacket vid växelspaken (säger man så om en automat också?) är bara att glömma. Han skulle få psykbryt av vibrerandet.

6
Hej igen Kastrullhäxan !

Jag ansåg förr att Hyundai var engångsbilar. Såna man bytte ut när spolarvätskan var slut . Men när jag träffade frugan så hade hon en Hyundai coupe . Sen dess är jag såld på hyundai . Dom blir bara bättre och bättre för varje årsmodell .

Angående fyrhjulsdriften så kan jag bara hålla med dej , aldrig mer tvåhjulsdrivet .

Hälsa din sambo att han är helt normal angående irriterande skramel i bilen . Jag är likadan . Jag hade en gång en volvo 740 med ett mystiskt knirrande under instrumentbrädan som nästan drev mej till vansinne.
Men tack vara psykhjälp och stark medicinering kan jag nästan leva ett normalt liv i dag he he . Fast främsta orsaken till min förbättring är nog att jag bytte till Hyundai . Har inte haft några sådana problem med nån av dom fyra Hyndaierna som vi har haft .

Mvh / Karlskronalasse 8)
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

8
Hvorfor jeg valgte Hyundai???

Jo, fordi jeg har vært så godt fornøyd med de åtte hyundai'ene jeg har hatt før denne jeg har nå.

Har vært svært godt fornøyd med både bilene, og forhandlerene. Har hatt lite feil, og det som jeg har hatt, har vært bagateller, og ting forhandleren har fikset svært godt opp i. Etter 70-80.000 mil i Hyundai, har jeg aldri hatt stopp langs veien.

Den første Hyundai'en kjøpte jeg i rein protest, på ei bilmesse, fordi Hyundai der hadde stand ved siden av VW forhandleren. Jeg hadde da bestemt meg for kliss ny Passat, men selgerens oppførsel ovenfor meg som ny kunde der, gjorde at jeg gikk derfra uten å kjøpe bilen vi hadde bestemt oss for, og samme helg var det stor bilmesse her, og hyundai kunne jeg da kjøpe så han VW selgeren så det.

Dette var i 96, og jeg kjøpte da en ny Sonata 2,0 GLS, 139 hk bensin.

Og jeg nyter den dag i dag, hver gang VW forhandleren tar kontakt med meg på jobb, jeg har 24 biler der, og jeg hver gang kan fortelle de, at "Nei, dere skuffa meg så innmari første gang jeg skulle kjøpe meg helt ny bil, at dere vil jeg ikke handle med"

Problemet var at vi visste helt hva vi ville ha, en ny passat. Penger var fikset, det var bare å bestille bilen, og jeg gikk innom på vei hjem fra jobb for å bestille bilen. Da selgeren så jeg hadde arbeidstøy på meg (ikke skittent), viste han meg ned i kjelleren, hvor de hadde bruktbiler, og sa; "Her er noe i din prisklasse, se om du finner noe....."

De hadde aldri sett meg før, og jeg hadde ikke rukket si hva jeg ønska....

Det var som å få en knyttneve i trynet...
Senast redigerad av vegard den 19 maj 2012, 11:00, redigerad totalt 2 gång.

9
Ha ha ! Vilken härlig stil du har Vegard . VW handlaren måste känna sej dum varje gång han ser dej . Har själv blivit visad ner i källaren hos stora märkeshandlare . Så jag vet hur det känns .
Så är det verkligen inte när man besöker Hyundai åf här där jag bor .
Även efter köpet blir man väldig väl behandlad och är det något man har att anmärka på så fixas problemet utan disskusion .
Sådana saker gör att jag kan säga att nästa bil blir en Hyundai .
Ha en bra dag . :D

Karlskronalasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

10
Karlskronalasse

Ja, vet du, der er jeg svært sta!!!

Han der VW forhandleren sier stadig til meg, at "man må legge ting bak seg, og gå videre...." Ja, svarer jeg, jeg har lagt VW bak meg, og går videre uten VW!!!

Jeg mener, de vaalgte meg vekk, ved å skuffe meg, og da gidder ikke jeg å stappe penger opp i ryggen på de, fordi jeg i dag har en jobb som gjør at jeg kjøper 8 nye biler hvert år, det er 8 varebiler med 4x4.

Pr i dag er det de lengste Mercedes Vito 4x4 jeg kjøper.

Klart transporter er et alternativ, men NEI!!!! 8)

11
Vi ville ha 4wd, möjlighet till 7-sits, inte för stor och inte för liten, bekymmersfritt till 90% och god komfort med mkt utr till lagom pengar!
Bra dragbil för husvagn samt bra till vintern och ut på snöiga jaktvägar!
Cheva Uplander V6 Flexifuel 245hk 08
Saab 9000 320hk 510nm 98
Suzuki intruder M1800R 140hk 12
Yamaha Xt600E 55hk 96
Hobby 560KMFE Alde Excellense 10
Santa Fe Sailing Edition nr38/100 Vit V6 07

12
Titta på Mitsubishi Outlander (den utgående modellen). Det är säkert en bra bil.
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

13
Anledningen till att vi har en Hyundai... det började med när jag och min fru just träffats ville hon inte åka runt i en Saab 900t -88 med stora mekaniska brister. Så en bil skulle införskaffas. Bilhandlaren hade en lite söt mossgrön bil i vår prisklass som passade frun. Det var en Accent -9x automat. (minnet är inte så bra)

Vi var nöjda ett par problemfria år och bestämde oss för att byta upp oss till större. Märket var ju givet då vi var väldigt nöjda med Accenten. Frun hade då gått och sneglat på Santa Fe:n. Eftersom hon skulle vara den som skulle bruka den mest fick hon som hon ville. Detta var i Maj -06. Och den är kvar ännu!
Santa Fe -03 Vision (Finbil)
Grand Jeep Cherokee -95 höjd m. 31" (Skogsbil)

14
För mig blev det en Hyundai på grund av dess rykte som driftsäker och rent av anses lite tråkig. Driftsäkerheten sitter förmodligen i att det ÄR en enklare bil än många av dess konkurrenter. Men finesser=strul i min bok. Hade en -89 Isuzu Trooper helt utan lull-lull, där "allt" gick att fixa med en hammare. Tråkig säger en del eftersom den "bara" har 155hk, men jag har hellre vettig bränsleekonomi än 200hk, högre skatt och stöldvärde. Dessutom har Santa Fe bland de bästa innerutrymmena i klassen vilket passar mig som är 195cm.

Personligen tycker jag att man får förbaskat mycket BIL för pengarna. Att man sen kanske får acceptera förra generationens komponenter och enklare ingenjörstekniska lösningar är ju bara ett minus om man tycker det är viktigt att ha det senaste.
Santa Fe 2,2 CRDi Exclusive 5 -07
Qpax båge med 3x NBB Alpha
Eberspaecher Hydronic med fjärr