Annons

Ny medlem med en i40

1
Hej,

Jag har just blivit medlem på detta forum och tycker det är både intressant och lärorikt att följa vad andra bilägare tycker om sina Hyundaibilar.
Fick min Svart "All black Pearl" den 4 november, en 1,7 L miljödiesel 137 hp/M6. Har till dags datu kört 445 mil varannan vecka i Ktholm och varannan vecka t/r 8 mil till Metropolen Högsjö i Sörmland. Bilen har dubbdäck, värms 1.5 h med motorvärmare/kupevärmare innan varje körning. Snittförbukningen har gått nedåt stegvis från 0.58 ned till 0.48 denna vecka trotts 7 - 13°C iskyla. Jag är jättenöjd med hur bilen är att köra kan bara jämföra med min förra Mazda 6 som var en gokart och firmabil V70 som är en traktor ful med fel. Fel... jo i40 har ett par brister som varje medlem skriver om. 1) AFLS lampan lyser hela tiden nu tidigare i regn trotts att halvlysen svänger med i kurvorna (lampor som tänds och släcks). Premium bilarna slipper detta problem då det bara är Buisness som har AFLS enl somliga kännare. 2) Heljuset är piss. Ser knappt att det tänds och om jag glömer det på är det kanske 2 av 10 mötande som blinkar... skall snart testa nya glödisar. /Hans Ktholm
Annons

2
Hej och mycket välkommen till Forumet, Hans H! :D :D
Grattis till ett lyckat bilval! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Hejåvälkommen Hans H! :D :D

Kul att du gillar bilen! Vilka Hyundaibilar har du provat på tidigare? Vad fick dig att välja i40?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
ClasseClas skrev:Hejåvälkommen Hans H! :D :D

Kul att du gillar bilen! Vilka Hyundaibilar har du provat på tidigare? Vad fick dig att välja i40?
Hej CC,
Jag hade aldrig kört Hyunday före jag såg en i40 på Arlanda i September :dregla: . När den sen visades på Motorverken i Ktholm vart jag såld direkt. Det var dels designen, miljödieseln, utrymmerna och de tre 5:orna som avgjorde valet. Nu är vi 3 st i40 ägare i Ktholm så man känner sig inte ensam längre. :smoking: