Annons
Annons

2
Intresserar mig med.. följer tråden. Har även funderat på om det är värt att byta ut orginalstereon.

/Umbert
-01 Santa Fe 2,4 4wd
-04 Santa Fe 2,7 4wd
-08 i30 1,6

4
Jag har följande grejer som ska in nu.

DD 10" bas låda i fabrikslåda, sen har jag ett GAS monoblock som jag kanske ska använda mig av. Har skaffat mig en hög till lågnivå adapter också som ska kopplas in.

Funderar på att ta signal nånstans vid b-stolpen där kablarna går till bak högtalarna i dörrarna. sen har denna omvandlare auto on så när man sätter igång musiken så skickar den startsignal till slutstegen så det är ju smidigt.
Omvandlaren har även ställbar lågnivå och det är ju guld.

Måste även ta isär dörrsidan på höger dörr för nånting skramlar/vibrerar där när man spelar och det är irriterande.
Har även funderingar på att dämpa dörrarna så man får se om man gör det på samma gång. Blir ju mindre vibrationer i själva dörren också då.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Billjud i30

5
Kan ju uppdatera detta med att jag har monterat in grejerna och är MYCKET nöjd. dom har nog suttit där i snart ett halvår eller år.

Jag borrade ett hål i torpeden där jag drog kabeln, sen drog jag den efter höger tröskel, blev 35mm2 kabel och det funka bra.

Däremot så måste man nog dämpa plåten i triangeln mellan bakre sidorutan och bakluckan för där flexar det rejält och låter illa....

Annars är det ett jäkla skönt ljud i bilen nu.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11