Annons

Nummerskylt/rost

1
Hej
har nu fått min ix35 efter nio månader och är hel nöjd.
Om det inte hade varit för att det börjat rosta där man har satt nummerskylts hållaren bak. Man har dragit i skruv rakt i plåten utan att göra rent efter eller rost skydda. Någon mer som råkat ut för samma sak?
Annons

2
Skruvad?
Min skylt är limmad med tejp.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

3
Har aldrig hört att Hyundai skruvat fast skylten, trodde alla var limmade
med dubbelsidig tape


// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

5
Råkade ut för samma sak på min 2011 Santa, jag har zinkat och lagt Hammarlack efter rengöring, så jag hoppas att rosten inte får grepp.
Min ÅF fick skäll och ville fixa till det, men jag litar inte på dem längre.

Hoppas det gr bra för dig.

Hyundai menar att skyltarna ska tejpas(ringde och frågade), annars skulle de ha satt dit skruvhål.
/Jake

Hyundai Santa Fe 2011 Aut 5-E Carbon Grey

6
Hej, skyltarna ska tejpas sedan ett antal år tillbaka. Koma-ÅF som inte fattar det.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
Lenn98 skrev:Har aldrig hört att Hyundai skruvat fast skylten, trodde alla var limmade
med dubbelsidig tape


// Lennart
På Santa Fe SM skruvades skyltarna/skylthållarna fast iaf till en början. Plåtdelen bakom skylten är faktiskt gjord av plast, så där är det ingen risk för korrosion, däremot finns ju alltid risken med vattenläckage pga kapillärkrafter.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
Nu har jag pratat med Hyundai sverige och de säger att luckan måste bytas. Så nu skall den bytas. Inte kul att få en lagad bil efter fem veckor pga klantar till verkstad.(Huyndai var väldigt hjälpsamma och trevliga)

10
Hej och mycket välkommen till Forumet, Henke35! :D :D
På -03:an jag hade, lossnade tejpen på ena sidan, därför skruvade jag fast den istället. I plast, med rostfria/syrafasta skruv... :idea:

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"