Annons

Tack och farväl till det gamla forumet....

1
Anders, varför inte ta ditt inlägg om "Tack och farväl till det gamla forumet...." som nu ligger på Fredriks presentation och skapa en ny tråd eller inlägg under <Förslag till ändringar> Vi börjar med att försöka hålla ”lite” rent. Skoj om presentationerna får förbli presentationer och inte utvecklas till "långa trådar" (som tidigare).

/Forumpolisen. :lol: :lol:
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.
Annons

2
Ok om man talar med sig själv så får man de bästa svaren....-

Välkomna, nya och gamla medlemmar!!!

Hur skall tråden ”hej på er alla” fortsätta???
Jag uppfattade att det var Fredriks presentation av sig. Med kommentarer från andra. Jag tycker att varje individuell presentation är en ny tråd med kommentarer och hejarop.
På så sätt har vi de senaste presentationerna först och de äldsta kommer att läggas i arkivet efter vald tidsfaktor.

/forumpolisen
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.

3
Okay...?

Jag har plockat ner mina poster, så får du förtydliga lite granna.


Nog tusan vart det bluddrigt i den gamla presentationstråden, men utan jämförelse den mest vällästa; 1950 tittar, vill jag minnas...

Fördelen med att ha alla presentationerna i en lång tråd att scrolla runt i är att den lite mer blyge vågar sig fram också - det krävs "guts" att lägga upp en alldeles egen tråd - om sig själv, som newbie...

Dessutom grymt trist att läsa; klicka på en rubrik för att läsa ett hej- och bifogade välkomsthälsningar -> tillbaka -> klicka på ny rubrik... Nä nä!

Fördelen med att ha presentationerna i en lång tråd är just att man man kan skumma igenom det som inte är intressant, och läsa intensivare där det bränner till, right?

Möjligen bestämmer man att man låser en presentationstråd efter låt säga 3 eller 5 sidor och startar en ny, men separata trådar för varje medlem lär lägga hämsko på presentationerna, IMHO.


Anders

4
Fjällräven skrev:Ok om man talar med sig själv så får man de bästa svaren....-
Nä, nä - du får svar Göran, men du är så hetsig och på hugget jämt... :wink: "Touché!"

Tar tid att "forumulera" sig, ya know!

Fjällräven skrev:Hur skall tråden ”hej på er alla” fortsätta???
Jag uppfattade att det var Fredriks presentation av sig. Med kommentarer från andra.
Jag röstar avgjort för att den skall rulla på som i det gamla forumet, med välkomnade svar från någon av oss i moderatorgruppen - inte nödvändigtvis alla på en rad.

Upplever att inte bara den som skrivit uppskattar att bli greetad, utan att även andra som står och väger vågar sig in för att dom känner av dom positiva vibbarna!
I vissa fall har det varit dialog i presentationstråden, men jag tycker inte att det är helt fel, faktiskt.

Däremot skall man inte besvara frågeställningar i välkomsttråden, som vi ibland gjorde i det gamla forumet - den som frågar blir hjälpt, men inte många andra som kanske grunnar på samma sak.

Att hänvisa den som just skrivit sitt första inlägg men en knäpp på näsan till att skriva sin fråga någon annanstans skapar inga positiva vibbar - bättre att någon av oss vänligt kopierar/redigerar in dennes fråga under vettigare rubrik, med en hänvisning i välkomstsvaret var vi lagt upp den - och varför.
Fjällräven skrev: På så sätt har vi de senaste presentationerna först och de äldsta kommer att läggas i arkivet efter vald tidsfaktor.
Mjae, inte när det gäller just presentationer, då har vi plötsligt aktiva på forumet som newbies inte enkelt kan se en presentation på.
Fjällräven skrev: Hur skall tråden ”hej på er alla” fortsätta???
Enkelt! Byt rubrik till något mer allmängiltligt - låt Fjällis och oss andra fylla på med våra presentationer - inget kan ju vara mer naturligt än att den nye superduperhedersmedlemen presenterar sig först, hälsas välkomna av oss andra och sedan fyller vi på med våra presentationer - the rest will follow! Lätt som en panncake!

Detta är mina slantar - sug på dem ett slag, men inte för länge...

För den som inte hunnit se den post jag gjorde i tråden, men lagt på is tillfälligt så kan den beskådas nedan:

Är alldeles säker på att det finns forumbesökare som hänger läpp över att vi borrade det gamla forumet i sank;
"Allt det fina som var skrivet bara borta, snyft snyft".

Glöm!!!

Ord i forumformat är förbrukningsvara!
Resoluta rensningar ger utrymme för friska funderingar - BASTA!


I det gamla forumet så var just medlemspresentationen den öövveerrllääggsseett mest lästa tråden - snudd på 2,000 läsningar när korthuset ramlade ihop!!!

Givetvis så ser vi till att upprepa succén; kul som bara den att få en liten skymt av personen bakom nicket, eller hur?

Det här är chansen för dem som aldrig kom till skott i det gamla forumet, och en möjlighet för den som inte blev nöjd med sin förra presentation...


Fyll på i tråden!



Swedefe

5
Håller med Anders, det ska vara en lång drapa med presentationer o välkommen-kommentarer.

Däremot, allt off-topic, dvs frågor om ditten-datten, tar vi och splittar till nya trådar på rätt ställe.

Det här med sorteringsordning sköter var o en själv, det är bara att ställa stigande eller fallande tidsordning per forum.

Jag ändrar på rubriken till Fredriks tråd så att den blir allmängiltig.

6
Anders du kom emellan, men jag har backup på proboards, och tänkte faktiskt lägga in en del vettiga prylar, bla välkommen-tråden. Det finns mkt info som är värd att lägga tillbaka, men det blir i mån av tid.