Annons

Hämta material från Proboards

1
Har labbat lite med att försöka återskapa trådar från Proboards. (utan att lägga ut dessa ännu). Vill bara kolla med er så att vi har ett enhetligt sätt.
Jag har gjort följande. se ex nedan.

PETROFF. Åker du oförsäkrad?
« Thread started on: 15. Feb at 23:18 »

(Först på banan i nya länken!Spännande!)

Om du saknar behörighet att framföra ett ekipage gäller inte försäkringen för skador som kan uppstå på ditt eget fordon eller därtill kopplat släp.De skador du eventuellt är vållande annan person eller egendom ersätts dock av ditt försäkringsbolag. Rent allmänt pratar man om en viktgräns på 3500kg.....osv.

Petroff
-------------------------------------------------------------------------------------

SANTACLAUS. Re: Åker du oförsäkrad?
« Reply 1 on: 18. Feb at 22:55 »

Nästa lilla detalj som dyker upp mer å mer på nyare bilar är: Ekipagets tågvikt
Fråga Din lokala bilhandlare om han kan upplysa Dig om denna uppgift, när Du tittar på bil. De flesta ser ut som ?????????......osvsv.
-------------------------------------------------------------------------------------

Metoden är "klipp & klistra" till Word med en hel del redigeringsarbete. Men skall vi samla upp hela "tråden" till ett dokument som i exemplet ovan eller skall vi lägga ut inlägg för inlägg :?: :?: Det blir lite trist med alla Santafeadmin i vänsterkanten.[/b]

Tror att det ligger ett värde i att vi alla gör lika, bättre läsbarhet. Nu menar jag inte att exemplet ovan är det gällande. Det är endast min egen test. Bra om vi kan komma överens om någon form.

Vi bör få ut svaren om vårträffen, husvagnsträffen samt få igång tråden om BE-behörigheten.
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.
Annons

2
Varför inte lägga upp en användare speciellt för källarhämtningarna?

Förslag: "Forumarkivarien" eller "Arkivslaven" - eller vad som helst som tydligt betecknar att något är hämtat ur de gamla arkiven.


Förutom Fjällis förslag på trådar att få över från det ganla forumet så ser jag inget värde i att lägga upp några gamla trådar helt kompletta i det nya forumet.

Däremot är det ett stort värde i att hålla ett getöga på nya frågeställningar som touchar gamla - i de flesta gamla trådar finns det ett eller annat guldkorn att lyfta fram - om inte det nya forumet presterar vettiga svar...

Självklart är det bra om vi har en linje i hur posterna ser ut, självklart skall det synas vem som från början skrivit posten, och när den är postad.

Sedan tycker jag inyte att vi skall vara rädda för att redigera i inläggen - åtskilligt i en post kan referera till annat som diskuterades just då, för länge sedan - men bara snurrar till begreppen nu.
Redigera ner till kärnan för det som är aktuellt för den nya tråden, men;
varje redigerad post måste taggas med "Redigerad av "Arkivslaven" annars lär vi riskera att författaren känner sig lite tåtrampad...



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

3
Jag tänkte närmast på vad som tidigare hade skrivits om förestående träffar. Fick just mail från "linkan" som undrade om hans inlägg fanns kvar. Kanske lättare för nya/andra att skriva om de ser att det finns något från tidigare.
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.

6
Och sen komplettera med en disclaimer:
"Hämtat från tidigare forum"

Förhoppningen är att folk spinner vidare på de gamla, läsvärda inläggen med egna poster, så att de får liv igen.

Tycker att ditt format är OK, Göran. Ska kolla om jag som admin kan editera användarnamnet i ett inlägg.

Annars är det vettigt med user "Forumarkivarien".