Annons

Vindrutetorkare

1
Har en Coupe -05 som jag köpte i augusti, förra året.
Hade den på service för en vecka sedan och då hade jag inga problem med vindrutetorkarna. Efter service var jag på besiktningen och då heller inga problem, bilen gick igenom klockrent.Tyvärr havererade vindrutetorkarna senare på kvällen när jag körde från Skåne i regn och blötsnö. Torkarna fungerar endast på högsta hastighet, dom andra hastigheterna eller intervalläget stannar torkarbladen på rutan. På Hyundai hävdar man att det är torkarmotorn som brännt, kostar 5500 kr att byta!? På en annan verkstad jag varit på säger man att det är ett relä som behöver bytas och att torkarmotorn inte fungerar alls om den är bränd. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Annons

2
Har inte varit med om det riktigt så, bara att relän lagt av helt o hållet och torkarna slutade helt.....

För mig låter det mer som relän...

Skulle tippa på av relän, byt den och se om det löser problemet, kostar säkert mycket mindre är hela motorn..

Lycka till
Svart i30 1,6 CW CRDI blue 128 hk 2011

3
Låter mer som ett relä än själva motorn, dock är vissa relän inbyggda i en karossdatorbox.
I värsta fall är det inbyggd och då får man byta hela karossdatorboxen som är dyr.

Om det inte är relät kan det annars vara din torkarspak vid ratten som är kass.