Annons

Halvljusautomatik

1
Är lite nyfiken på hur ni andra ix35 ägare och kanske även CM ägare har reglaget för halvljuset insällt.
Varför jag är intresserad av detta beror på att jag kör alltid på läge "AUTO" (4), men enligt instruktionsboken levereras inte ix35 till Sverige med detta läge.


// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600
Annons

2
Jag vrider också hela vägen, verkar inte spela någon roll för funktionen.

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

3
Jag har undersökt mitt reglage till ljuset och jag har inte ett auto läge som lenn98 har men jag vrider två snäpp = sista läget och så kör jag alltid.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

6
Läge 0: Halvljusautomatik. Belysning på hastighetsmätare, varvräknare, radio och luftkontrollen. Dimmern fungerar inte.

Läge parkeringsljus: Parkeringsljus och valbart dimljus på. All instrumentering lyser inklusive femtielva blå knappar mm. Dimmern fungerar.

Läge halvljus: Som ovan inklusive halvljus som stannar i läge på även efter att motorn har stängts av och bilen larmas när man lämnar den. Halvljuset stannar på en minut eller så såvida inte fjärrkontrollens låsknapp trycks in ytterligare en extra gång.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

10
Jag har även ett läge fyra som fungerar på samma sätt som läge tre men med den skillnaden att när det är ljust ute lyser inte all små blå lampor och helljuset fungerar inte. När det blir mörkt ute tänder bilen automatiskt alla små blå lampor och även aktiverar helljuset.
Enl. handboken levereras inte bilar med detta läge till Sverige.
Jag har kanske fått en norsk bil :wink: :wink:

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

13
Underligt att det är olika system på bilarna, är det någon som kan lösa detta mysterium :?:

Kan det va så att tex. Claes och min bil skulle till Norge, båda har ju räserväxel :D :D
// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

14
Ska försöka vara lite seriös :? . Jag hade inte förstått hur autoläget fungerade innan Lennart elegant förklarade hur det låg till, tack för det :D . Har inte alla bilarna ett läge på vridpinnen för belysning där det står AUTO? Det kanske är Norgebilar överallt, men vi begriper inte funktionen. :roll:

//Claes

15
Det verkar ju som tex. Fenix har 3 läge medan Claes och jag har 4 läge


// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600