Annons
Annons

17
Inte undra på att bilarna är så dyra i Norge eller vad sägs om ix35 4WD 2,0 CRDi 184hk 6AT Premium 487.950 nok :wink:
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

18
Ursäkta mig vara ev. dum i huvudet :?: Om jag räknar läget med en ring som 1. Då har jag ytterligare 3 lägen, alltså AUTO-läget blir nr4. Om jag räknar läget med ring som 0. Då har jag ytterligare 3 lägen, alltså AUTO-läget blir nr3. Är det någon som fattar vad jag menar? :? Räknar vi likadant när vi vrider på pinnen? :roll:

//Claes

19
Det har kanske blivit missförstånd på hur man räknar. Jag har totalt 4 st olika läge på ljusreglaget. Men enl. instruktionsboken skall ej läge fyra finnas i Sverige


// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

20
Jag har också den "norska" varianten. Knappen står alltid i autoläge, jag rör den inte.
Särdeles bra tycker jag det är med "följ mig hem" funktionen nu när det är mörkt på kvällarna.

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

21
Följ mig hem funktionen finns på alla ix35:or vad jag vet, det är väl autoläget som automatiskt tänder/släcker alla knapparna på norsk varianten som inte finns på min tex.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

22

Attan också! Jag som var hos ÅF igår. Jag har missat denna tråden!
Eftersom min bil inte kommer förrän tidigast i mars så bara MÅSTE jag be min ÅF att den skall "skeppas" via Norge!

Jag som bor i söder borde kunna kolla med vänner på andra sidan bron om de har 5 eller kanske bara 2 lägen på knappen!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

23
Fenix skrev:Följ mig hem funktionen finns på alla ix35:or vad jag vet, det är väl autoläget som automatiskt tänder/släcker alla knapparna på norsk varianten som inte finns på min tex.
Det verkar som Exclusivemodellen har den här funktionen andra inte.
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

24
Hei. Sitter med prisliste for 2011 ix35 4WD 2,0 CRDi 184hk 6AT Premium og andre modeller Pris i Norge for denne type bil er 523950,-. Hva koster denne i Sverige?
Lennart har nok rett i det han skriver om lysbryterern sjekket med norsk forhandler i dag. Auto lys fungere slik at instumentlys slår seg på når det blir mørkt nok. I Norge kommer alle ix35 og Santa Fe med 4 steg.0= kjørelys-1=park lys-2=tvangskjøring av alle lys på (alt lys fungerer nærlys, fjernlys, insrumentpanel)- Auto=som lennart sier.
Santa Fe 06 Variant F7D14, Versjon A5, Farge Svart
Hobby 610 O3 mod

26
Vad kul Norman att du börjar leta dej runt bland de olika ämnena i forumet!
Du är som sagt hjärtligt välkommen och kan säkert ge både den ena och andra vinkeln på saker som vi ser det i Sverige.
Menar du att en Premium (måste motsvara vår Exclusive) är så dyr hos er?
Vad kostar då en något välutrustad Volvo XC60? Bara så vi har en jämförelse här. Volvon i Sverige kostar 75.000:- svenska "pecetas" mer än den mest utrustade ix35! Man kommer undan lite billigare med mindre motor och 2WD, men den är fortfarande mycket dyrare än Hyundai!

Ha det gott - Nu börjar skid-VM. Hur skall vi kunna kempe ner Northug??

Til lycke - ni norrmän och låt hoppas att vi skandinaver även finnarna skall sopa rent med de övriga!!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

27
Då skiljer det i runda slängar 245000:- om priset i Norge är 523950 nok så blir det 564975.29 SEK saftigt :shock:
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

28
Fenix skrev:Då skiljer det i runda slängar 245000:- om priset i Norge är 523950 nok så blir det 564975.29 SEK saftigt :shock:
Gå inte riktigt att jämföra så, de har betydligt högre löner i Norge. Andrahandsvärdet är också betydlit högre tack vare de kommunistiska skatterna på bilar.

Att EU tillåter det är för mig en gåta. Det är ett handelshinder så det visslar om det.

29
Lite sent inlägg, men som sagt har jag ju precis fått min bil och denna tråden har ju inte varit aktuell för mej på länge.

brodeur - Norge är INTE medlem i EU (dock i Schengen, men det berör bara passfrihet), så vi i EU kan lägga straffskatt på deras produktion av olja, lusekofter och blåbär om vi vill.

Förvisso skrattar jag inte bäst, men tyvärr sist (över min fina bil). Leveranstiden var ju lååååång. Det berodde nog på att bilen gick via Norge! Jag har också Auto-läge på ljusknappen och det fungerar precis som Lennart skriver, men så har jag också en Exclusive, och det är nog där det skiljer!

Lyckligt körandes - nu 33 mil!
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

30
1800 mil senare - allt utom extremfall - Autoläge - eller Norsk installation som gäller! Fungerar helt ok!
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009