Annons

16
opticrob skrev:Ahaa är spegeln autoavbländande också? Då är det ju kanon. Annars täcker ju den nya över originalspegeln och då går man miste om den funktionen tänkte jag :shock:
Jo jag är nästan :oops: säker på att den är autoavbländande, ska dubbelkolla :D
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.
Annons

17
Såg att de nu släppt en 5-pack med trådlösa kamera för 2,4 Ghz bandet och med sändningskapacitet på upp till 100 m (?).

http://www.dhgate.com/5pcs-new-2-4ghz-c ... 86c4a.html

Kan det verkligen stämma tro? På den kamera som medföljde backspegeln står det upp till 10 m men när jag testat gå iväg med kameran så verkar den sända åtminstående längre än 10 m, har inte provat springa iväg i kvarteret längre men om ovan länk stämmer så skulle man ju kunna ha en bakpå husvagnen också :oops:
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

19
svintoleffe skrev:Finns en sak so jag tycker ärynd o det är det att ej kamera bilden går över hela spegeln.

Men man kan ju tyvär inte få allt
Jo det kan man tycka, men faktum är att det inte behövs större bild där bilden visas. Om jag fick önska fritt dock är att man skulle vilja kunna välja att bilden visas till vänster respektive höger valbart och det i sig då skulle ge möjligheten att koppla in två kameror - en på bilen en på husvagnen t ex :D

...men som sagt 750 SEK inkl.frakt jämfört med Hyundai priserna 9000 SEK så kan man leva med den "bristen" :wink:
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

20
S4nta skrev:
svintoleffe skrev:Finns en sak so jag tycker ärynd o det är det att ej kamera bilden går över hela spegeln.

Men man kan ju tyvär inte få allt
Jo det kan man tycka, men faktum är att det inte behövs större bild där bilden visas. Om jag fick önska fritt dock är att man skulle vilja kunna välja att bilden visas till vänster respektive höger valbart och det i sig då skulle ge möjligheten att koppla in två kameror - en på bilen en på husvagnen t ex :D

...men som sagt 750 SEK inkl.frakt jämfört med Hyundai priserna 9000 SEK så kan man leva med den "bristen" :wink:
Hur är de "parade"? Kan man ha en på bilen o en på husvagnen och på ngt enkelt sätt byta från den ena till den andra eller är de alltid ett par så att säga?

Hur blir det om flera på campingen har sådana där, rena MTV-videon eller håller de separationen?

Tycker den verkar jäkligt bra i övrigt!
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

21
Vet inte hur de är "parade" utan de fann varandra en ruggig höstkväll, det sa bara klick efter några sekunder...

Om man ska ha två kameror och växla (med den modell jag har) så får man göra en specialkoppling där man gör den ena kameran strömlös omvartannat. Tror dock att det finns lite dyrare varianter som har en knapp på själva spegeln där man switchar mellan två kameror, ska leta lite om jag hittar.
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

22
Hur har det fungerat i vinter för dig, antar att kameran slammar igen, men ser man fortfarande bilden?. Jag backar alltid på sidospeglarna, men är ändå sugen på att skaffa "din" kamera. Nu ligger ju kursen bra till också :D
Man får ju mycket för pengarna
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

23
Bra fråga opticrob!
Kanske någon som har en ix35 Exclusive, som har back-kamera i paketet, kan svara på hur - och om - den "slammar" igen under vintern. Linsen till denna sitter bredvid handtaget till bakluckan intill skyltbelysningen.

Mitt intresse för denna extra kamera finns dock eftersom jag också drar vagn emellanåt. Hade inte varit fel att ha en bakpå denna!
Fast då skulle jag ha den extra backspegeln lös och inte fästa den på den ordinarie bara för att jag skall baxa in vagnen vid c:a 3-4 tillfällen per år.

Sägs att den förmonterade kameran visar kroken bra och man känner sig som en "king" när man backar perfekt för att koppla vagnen, det lär inte behövas någon HSB för att komma 100% rätt!
Kommer inte ihåg hur det såg ut med tanke på hur länge sedan jag beställde bilen!

Bilden i backspegeln var ungefär lika med den på bilen i länken.

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

24
Visst slammar linsen igen om det är skitiga vägar. Det stämmer att man ser kroken i kameran vilket är guld värt om man är husvagnsägare.
Det är bara att gratulera dig andteg som valt en exclusive, kameran är super.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

25
Vintern är inget problem med den kamera jag har då den sitter monterad på bakrutan, vinklad bakåt. Men visst får man spola och dra några varv med bakrutetorkaren då och då.

Dock så har spegeln spruckit pga att den tappades vid montage (ja jag vet superklumpigt) men ska beställa en ny inom kort då den fungerat riktigt bra. Har även hittat en trådlös variant av den kamera som numera finns på bl a i35, med ett pris på ca 450 kr inkl frakt. Dvs modellen som sitter i samma hål som ena belysningen till regplåten, kameran har också en inbyggd lampa för regplåten.
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

26
S4nta skrev:...men ska beställa en ny inom kort då den fungerat riktigt bra. Har även hittat en trådlös variant av den kamera som numera finns på bl a i35, med ett pris på ca 450 kr inkl frakt. Dvs modellen som sitter i samma hål som ena belysningen till regplåten, kameran har också en inbyggd lampa för regplåten.
Har du någon länk, eller är den den i ditt tidigare inlägg?
( Önskar att jag hade mod :oops: :oops: att beställa sådär, men har aldrig handlat från utlandet med "pajpal" eller nåt sånt...!?
Jojo - "det är både enkelt och säkert" har jag hört, men, men... :roll: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

27
Skäreläjan skrev:
S4nta skrev:...men ska beställa en ny inom kort då den fungerat riktigt bra. Har även hittat en trådlös variant av den kamera som numera finns på bl a i35, med ett pris på ca 450 kr inkl frakt. Dvs modellen som sitter i samma hål som ena belysningen till regplåten, kameran har också en inbyggd lampa för regplåten.
Har du någon länk, eller är den den i ditt tidigare inlägg?
( Önskar att jag hade mod :oops: :oops: att beställa sådär, men har aldrig handlat från utlandet med "pajpal" eller nåt sånt...!?
Jojo - "det är både enkelt och säkert" har jag hört, men, men... :roll: )
Kan lugna dig Skäreläjan! Jag har beställt en hel del via DHGate och visst finns väl alltid en risk att något blir fellevererat osv men DHGate är ivf med genom hela säljprocessen tills du fått grejerna, alternativt inte fått och då hjälper de till att häva köpet eller kompensera. Har alltid fått det jag beställt, gäller både elktronik och annat och även fått kompensation när en leverantör inte levererade i tid, de betalade då tillbaka halva beloppet på kontot.


Här är några länkar kring back-kamera frågan:
http://www.dhgate.com/wholesale/santa+fe+camera.html

En variant men som inte är trådlös tror jag
http://www.dhgate.com/hyundai-santa-fe- ... 33911.html

Jag har även sett denna variant trådlös men hittade den inte just nu, ibland har dom i "lager" ibland inte, gäller även andra artiklar.

Denna variant är exakt samma som jag har (trådlös) som sänder på 2,4 Ghz med kanonbra bild till valfri mottagare. (Denna finns att köpa styckevis, detta exempel är en LOT och i detta fallet betyder det 5 st kameror för ca 1200 SEK inkl.frakt, räkna alltid med någon krona i tullavgift vilket man kan åka på om man har otur men det brukar bara vara max 150 kr är min erfarenhet. Beror på vad avsändaren skriver för värde på paketet.
http://www.dhgate.com/5pcs-new-2-4ghz-c ... 86c4a.html

Här är det "kit" som jag köpte, skärmen som är inbyggd i spegeln är 3,5" (den i nedan länk har 2,5" skärm) och trådlös överföring från kameran. Pris: 870 SEK inkl. frakt
http://www.dhgate.com/drop-shipping-2-4 ... 02811.html
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

28
Hejsan vill åter upp liva denna tråd. O tänkte höra.

Om man kan köpa en backspelgel o kamera som man sätter i skyltlampan eller måste man köpa den separat.?
kör volvo v70 n 2,4t

Backkamera o spegel

29
svintoleffe skrev:Hejsan vill åter upp liva denna tråd. O tänkte höra.

Om man kan köpa en backspelgel o kamera som man sätter i skyltlampan eller måste man köpa den separat.?
Hej, jag har funderat på samma sak oxå, Det finns i tradera en separat backspegel eller spegel med inbyggd skärm som man får hänga på original spegeln o så får man lägga till en kamera.

Men jag funderar på om det finns en enda sats som har en överkomligt pris.. ? :?:
Svart i30 1,6 CW CRDI blue 128 hk 2011

30
Får se som det lutar åt nu så kommer det o beställas sån här backkamera både farsan o jag ska testa, men som sagt undrar fortfarand över det jag skrev längre upp.

Så har någon svar på det skulle jag bli jätte glad över svar.
kör volvo v70 n 2,4t