Annons
Annons

2
Hej martinL.
Nu är jag lite lost. Är det nåt som Hyundai missat rent modemässigt och generellt, eller gäller det importerade 35:or? Har du möjlighet att lägga in nåt foto?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

martinL

4
Ok, du vill ändra på detta.
För min egen del har jag visionen att i skarven mellan lackerade panelen under stötfångaren och den lilla svarta spoilern sätta dit en LED-slinga. Detta tillsammans med andra lampor i p-ljusen kan man nog få ihop ett juste "runninglight" - dock tveksamt godkänt!

Lycka till med lackeringen - bara inte färgen hinner bli för gammal innan du får bilen!

:lol:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

5
Ett tips angående byta positionsljus. När jag besiktade Tucsonen med ledlampor i parkeringsljuset fick jag en etta på detta med orsak "Fel färg i parkeringsljus"
Enl. besiktningsmannen var ljuset för blått. Jag försökte tala honom "tillrätta" och förklara att det var vita ledljus men det gick inte.
Det är tydligen så att när man byter till ledljus med färgtemperatur från 6000K och uppåt kan man få problem med besiktningen.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

Lenn98

6
Jag vet att flera haft problem med "fel" färg på ljuset vid montering av LED. Det är ju lite detsamma som när man sätter in xenon - lyssna på dem som vet -leta i detta forum.
Välj INTE för högt k-tal. Försök att inte gå över 6000 - även om det är fräckt med blåaktigt ljus.
Ju högre tal desto blåare/vitare - lägre tal ger mer gul/röd ton - liknande "vanliga" lampor.
I vissa lägen ger dock ett högre k-tal bättre ljus, men det varierar beroende på faktorer i omgivningen - regn, snö, dimma, sommar och vinter.

:?
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009