Annons

Nya KIA Sportage

1
Jag var inne och läste lite om nya KIAn som börjar rullas ut i dagarna.
För min del känns det som om jag valde rätt när jag köpte min IX35a. Sportage har endast den svagare dieseln för närvarande. Å andra sidan har den t.ex. xenon och navigator, vilket jag "eftermonterat". KIA har också ett högre slutpris.
Andra som har tankar.......

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK
Annons

2
Håller med dig Erik, tror nog att IX35 är ett bättre val än Kian
Satt och räknade på Kian och och för 311.000 kr får man en betydligt svagare motor, inget glastak,inget keyless, och inte backkamera.
Plus för Kian är väl nästa endast orginal xenon.
Sedan är ju smaken som baken. :D
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

3
Erik Å
Jag blev lite nyfiken när du skrev att du eftermonterat navigator,
menar du en navigator för inbyggnad då eller.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

4
Näe, jag har en Navigon 6310 som är "sugproppsmonterad".
Jag har därmed en väl fungerande navigator som lätt uppdateras med de senaste kartorna och fartrkameraplaceringarna.
Min svåger däremot har en något lyxigare bilmodell som härstammar från Toyotakoncernen med en inbyggd navigator som med oförtrytlig energi skickar honom på alla möjliga irrfärder och inte heller kan uppdateras med svensk fartkamerainformation. Uppdateringarna är för övrigt relativt kostsamma och jämförelsevis föråldrade redan när dom blir tillgängliga.
Jag vet att han inte är ensam om den erfarenheten och jag hade personligen, även om möjligheten funnits, valt bort en inbyggd navigator.

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

5
Jag var ute och testade Kian
Det blir nog en sådan
Mycket är samma men så som jag vill ha bilen kan jag ej få på hyundai
2,0 AWD
Komfortpaket
Komfort+ paket
Panoramasoltak
18” lättmetallfälgar
Metalliclack
sen att man får 7 års nybilsgaranti är värt mycket

Åkte in om Hyundai efter för att få kolla och testa en ix35a ... men dom kunde ej svara på något för han som kan hyundai inte jobbade idag :(
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

7
Jag har redan beställt en sådan ifrån samma sida som denna länk visar får hem den närsomhelst såg att den kommit till skåne via england igår, blev nyfiken på om han också hade en sådan och vad hans intryck var.
Men han har en "sugkoppsmonterad" navigator som han skrev i inlägget innan.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

8

hbg (är det HelsingBorG?)
Nu bara jag skojar! Jag har inte varit och kollat på KIA. Detta av 2 anledningar: Man kan troligen INTE erbjuda den med 184 hk/diesel, den andra är att jag redan beställt en sådan!
För det 2:a undrar jag om man verkligen kan utnyttja 7-års garantin (det finns ju alltid så många om-och-men).
Jag har dessutom gått i fällan att göra min bil så bra som möjligt (mer stänklappar, sidopaneler, extra underredsbehandlingar, lackkonserveringar m.m.) och tyvärr ofta bestämt mej för att byta bil 5 - 7 år senare! Då är det ju den nye ägaren och inte jag som får nytta av detta! ja, jag vet att jag e dum i huvudet, men man blir så exalterad när man fått en ny bil och tror att denna är den ultimata, n är man efter 4-5 år inser att vissa saker blev fel och att det finns nyare att dregla efter - när den gamla är fädigbetald!
Till hbg: hittar du några kul saker - eller vill prata om skillnader och vill ha tips - gå in på länken tips o trix ix35!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

9
andteg skrev: Jag har dessutom gått i fällan att göra min bil så bra som möjligt (mer stänklappar, sidopaneler, extra underredsbehandlingar, lackkonserveringar m.m.) och tyvärr ofta bestämt mej för att byta bil 5 - 7 år senare! Då är det ju den nye ägaren och inte jag som får nytta av detta!
@nders
Vad gäller den extra underredsbehandlingen, är det en klart god investering, då du kan räkna ett avsevärt högre inbytespris om - som du säger - 5 - 7 år!
Däremot extra lull-lull och rena utsmyckningar har man inte mycket för, det är ju mest för det egna välbefinnandet...! :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

10
hbg, vad syftar du på när du säger att du inte kan få det du vill ha i Hyndan ?
På min lista är det xenon och navigator som saknas, vad mer vill du ha i bilen?
Själv hade jag velat tagga ner på 18" fälgarna, men icke, så det får väl kompenseras av de 50 extra hästarna i stallet, dessutom för en mindre summa pengar.

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

Nej , allt är inte pengar tillbaka!

12
Till:Skäreläjan
Smurfmupp!
Inte tar en bilfirma hänsyn till om en bil är mycket välskött eller inte!
Däremot slår de ner på varenda "normalt slitage" man kan ha på 5-6 år! Hur i hellskotta kan jag äga en bil i en storstad den perioden utan att få en någon liten "blämma" på någon p-plats. Tyvärr min omsorg om bilen ger mej inget vid inbyte till firma!

Lull-lull var det inte frågan om, utan stänklappar som inte var irginal + sidoskyddslister m.m.

Mitt råd: Var klar över hur länge du skall ha bilen innan du (som jag gjorde) investerar tusentals kronor i "vårdande medel" för bilen. Jag har aldrig fått igen pengarna!

Puss :wink:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

13

Till HBG:
Du är i samma sits som jag beskrev!
Du har en bil modell 2005 (min Outlander är 2004).
Varför är det viktigt med 7-års garanti?
Är du helt säker på att du har kvar bilen då?
Vet du dessutom att KIA är dotterföretag till Hyundai (på samma sätt som Skoda och SEAT till VAG) och ofta vänta på den senaste tekniken -även om det låter oroande med xenon och inkopplingen av 4WD på Sportage.

Valet är ditt! - Jag har gjort mitt, och kommer nog inte att ändra mej (dock ändra något på bilen)!

Lycka till! :roll:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

Re: Nej , allt är inte pengar tillbaka!

14
andteg skrev:Till:Skäreläjan
Smurfmupp!
Inte tar en bilfirma hänsyn till om en bil är mycket välskött eller inte!
Däremot slår de ner på varenda "normalt slitage" man kan ha på 5-6 år! Hur i hellskotta kan jag äga en bil i en storstad den perioden utan att få en någon liten "blämma" på någon p-plats. Tyvärr min omsorg om bilen ger mej inget vid inbyte till firma!

Lull-lull var det inte frågan om, utan stänklappar som inte var irginal + sidoskyddslister m.m.

Mitt råd: Var klar över hur länge du skall ha bilen innan du (som jag gjorde) investerar tusentals kronor i "vårdande medel" för bilen. Jag har aldrig fått igen pengarna!

Puss :wink:
Har du inte fått högre inbytespris på en mycket välvårdad och extra rostskyddad bil någon gång!? :? :shock: :roll:
Då hade jag omedelbart sett mig om efter en annan (Hyundai- )handlare!
Då vi bytte in vår 03:a (som var i ett absolut nyskick med alla tillbehören inkl rostskyddet) gavs vi c:a 18.000 mer än listpriset...!
Då hade vi kommit överens om nybilens pris innan, så det steg alltså inte i motsvarande grad...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

15
Det jag vill ha är en bensin 2,0 Exclusive manuel vxl
Det är det som är problemet
sen att man får 7 årsnybilsgaranti är bra den dagen man vill sälja om det finns garanti kvar
sen är det en stor sak till
Hyundai i Helsingborg (Bilpartner) är en av dom sämsta verkstäderna jag har varit med om
Bilpartner har hyundai, saab, opel, mm
efter att ägt dom 3 märkena och varit med om dålig service och bemötande så har jag tröttnat på dom.
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän