Annons

Är detta ett skämt?

1
Jag beställde en ix35 i mars och kan fortfarande inte få veta när min bil kommer. Vid kontakt med huvudkontoret i Stockholm får jag vet att MAN VET INTE! För mig känns det sanslöst! Man måste väl för tusan veta om bilen är i produktion eller sitter på färjan? Eller är det så att man börjar producera när man får en order.
Jag är jättebesviken och börjar snart fundera på att annullera min order och välja annan bil
Någon annan i klubben som upplever detsamma eller har uppgifter om vad som händer+
:evil:
Annons

2
Bilarna reggas i sverige, det känns som säljarna inte kommer åt och ser var bilen är i flöde. Så var det för mig med. Jag ville ha brun bil och fick silver. Nu låter det riktigt illa men jag tog av de som var redan byggda, och då kunde de inte se vad som var på gång. Så när bilar kom.så fanns inga bruna exclusive så då hoppade jag på en silver. Och fick den innan påsk. Sen är jag jätte nöjd med bilen så det är värt att vänta. Håll ut nu!

3
storken skrev:Bilarna reggas i sverige, det känns som säljarna inte kommer åt och ser var bilen är i flöde. Så var det för mig med. Jag ville ha brun bil och fick silver. Nu låter det riktigt illa men jag tog av de som var redan byggda, och då kunde de inte se vad som var på gång. Så när bilar kom.så fanns inga bruna exclusive så då hoppade jag på en silver. Och fick den innan påsk. Sen är jag jätte nöjd med bilen så det är värt att vänta. Håll ut nu!
Nej det verkar inte som om NÅGON vet var bilarna är i flöde. Jag vill ju självfallet ha den färgen som jag beställt. Jag har full förståelse för alla problem som man får när bilen blev så här populär men det minsta man kan begära är väl att få veta VAR bilen är i flöde. Det är viss skillnad på april/maj/juni och inget besked alls. Jag tror att Hyundai tar en stor risk här - jag vet folk som annullerat sina beställningar och valt annat bilmärke. Man borde åtminstone gå ut med ett förklarande brev till alla oss som väntar. Försöker hålla ut men blir allt tröttare och tröttare. Jag kan heller inte låta bli att ge en tanke åt alla återförsäljare. Min affär gjordes upp i mars och jag fick pris på min inbytesbil - detta pris håller ju förståss inte när återförsäljaren ska sälja min bil. Jag förlorar inget men han gör ju.

4
jobbigt!

min kollega har oxå beställt en, röd. han gjorde beställningen ca 1v efter mig jag har min bil sedan slutet på mars och han får sin om en månad. he he snacka om att ha tur :)

tydligen så har de sålt nu 80% av vad de har räknat för hela året, så att man får vara glad när bilen kommer. och andra sidan bör den hålla värde bra om det är sådan brist på de. lite tröst kanske.

5
storken skrev:jobbigt!

min kollega har oxå beställt en, röd. han gjorde beställningen ca 1v efter mig jag har min bil sedan slutet på mars och han får sin om en månad. he he snacka om att ha tur :)

tydligen så har de sålt nu 80% av vad de har räknat för hela året, så att man får vara glad när bilen kommer. och andra sidan bör den hålla värde bra om det är sådan brist på de. lite tröst kanske.
Jag blir mest förbannad över att Hyundai Sverige inte ger besked och svar! Kolla deras annonsering - nu lanserar de dom andra bilarna istället - de har ett stort lager i hamnen kanske!
Jo, jag är gnällig och sur!
:twisted:

6
jag kan säga som så här att alla återförsäljae har problem. me just detta.

Vet om en som skulle ha en santa fe han fick vänta 4-5 månadetr på o få bilen tror jag det var tyvär.

Dom har oerhörda problem me o se var bilarna är, samnt att det blev ju inte bättre hyundai när dom fick en hel båt kapad av pirater heller där det stod en himla massa hyundai bilar på.

Sen om jag inte miss minner mig, så är dte som så, att bilarna byggs när det kommer en order, på atnågon har köpt bilen då byggs den.

det ka kanske ha o göra me att man ej vill stå me en massa bilar som e säljs.
kör volvo v70 n 2,4t

7
svintoleffe skrev:jag kan säga som så här att alla återförsäljae har problem. me just detta.

Vet om en som skulle ha en santa fe han fick vänta 4-5 månadetr på o få bilen tror jag det var tyvär.

Dom har oerhörda problem me o se var bilarna är, samnt att det blev ju inte bättre hyundai när dom fick en hel båt kapad av pirater heller där det stod en himla massa hyundai bilar på.

Sen om jag inte miss minner mig, så är dte som så, att bilarna byggs när det kommer en order, på atnågon har köpt bilen då byggs den.

det ka kanske ha o göra me att man ej vill stå me en massa bilar som e säljs.
Jo och de som får bli utan besked är vi som väntar på bilar. Jag menar här får vi gissa oss fram - det vore snyggt om en representant tog sig en titt på vårt forum och gav svar! För det är självklart att de finns här bland oss och då är det dålig stil att de bara tiger. Succén med nya bilen kan väl ändå inte innebära att de har råd att förlora kunder?

9
Martin.n skrev:Skulle tro att vissa modeller av ix kommer först i augusti! ;(
Skulle det vara sant så lämnar jag Hyundai - det får ju finnas gränser på hur lojal man kan vara även om det är det bästa bilen som finns!

Har du någon aning om vilka modeller detta gäller?
:twisted:

10
Jag har köpt en golf för många år sedan, tog ca 12v att få den. Och där fick månne inte heller veta om bilen var på gång eller inte. Några dagar innan ringde säljaren och sa att nu kan jag hämta den. Skall jag bli utan jobb så ska jag bli bilsäljare bara att återkoppla till kunder skulle göra att jag skulle få bästa rykte och därmed sälja mest och bli stjärna säljare Hej he

11
Stina skrev:
Martin.n skrev:Skulle tro att vissa modeller av ix kommer först i augusti! ;(
Skulle det vara sant så lämnar jag Hyundai - det får ju finnas gränser på hur lojal man kan vara även om det är det bästa bilen som finns!

Har du någon aning om vilka modeller detta gäller?
:twisted:
vissa modeller med 2.0 crdi motorval och speciell färg! :(
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

12
Martin.n skrev:
Stina skrev:
Martin.n skrev:Skulle tro att vissa modeller av ix kommer först i augusti! ;(
Skulle det vara sant så lämnar jag Hyundai - det får ju finnas gränser på hur lojal man kan vara även om det är det bästa bilen som finns!

Har du någon aning om vilka modeller detta gäller?
:twisted:
vissa modeller med 2.0 crdi motorval och speciell färg! :(
Jag väntar på en bensin så man kan ju hålla tummarna

13
Subaru har ochså problem me o få fram bilar vet jag,. har man otur där o vill ha en speciell färg, då kan man få vänta många månader tyvär.
kör volvo v70 n 2,4t

14
svintoleffe skrev:Subaru har ochså problem me o få fram bilar vet jag,. har man otur där o vill ha en speciell färg, då kan man få vänta många månader tyvär.
Står nu i valet och kvalet. Min bil "kan" komma i augusti men i värsta fall fjärde kvartalet. Men som vanligt inga besked. Hyundais huvudkontor "sucks".
Har av min återförsäljare blivit erbjuden en exklusive diesel och vet nu varken fram eller bak. Om jag vill ha en bil före sommarn måste jag slå till men det blir typ 60 000 lappar extra. Någon som har goda råd?

15
Stina skrev:
svintoleffe skrev:Subaru har ochså problem me o få fram bilar vet jag,. har man otur där o vill ha en speciell färg, då kan man få vänta många månader tyvär.
Står nu i valet och kvalet. Min bil "kan" komma i augusti men i värsta fall fjärde kvartalet. Men som vanligt inga besked. Hyundais huvudkontor "sucks".
Har av min återförsäljare blivit erbjuden en exklusive diesel och vet nu varken fram eller bak. Om jag vill ha en bil före sommarn måste jag slå till men det blir typ 60 000 lappar extra. Någon som har goda råd?
Vill du ha en diesel ?
Fråga din säljare om han kan ge dig en lånebil tills din kommer
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän