Annons

OM FACEBOOK!

1
Säkert är, att många på Forumet är med på Facebook sedan länge.
Själv har jag registrerat mig för några dagar sedan, och upptäckt att flera av de aktiva forummedlemmarna finns med där!
Dock fanns ingen "grupp" för "Club Hyundai SUV Sweden", så den har jag nu dragit igång!
Är du registrerad på Facebook, så gör en sökning på denna!
Jag är inte särskilt kunnig på det här med Facebook, men bli medlem även där!
Skrivandet gör vi naturligtvis här på Forumet som vanligt även fortsättningsvis!
Hittar ni inte klubben, så kan man ju söka på min e-postadress, och därifrån bli medlem i "gruppen"! altarholmen@telia.com
Lägg gärna till alla du "ser" i gruppen som din vän!

Om du inte är registrerad på Facebook, men funderar på det, kom ihåg att läsa användarvillkoren!
De är på engelska, och den i mitt tycke viktigaste biten följer här:



"For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos ("IP content"), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook ("IP License"). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.

When you delete IP content, it is deleted in a manner similar to emptying the recycle bin on a computer. However, you understand that removed content may persist in backup copies for a reasonable period of time (but will not be available to others).

When you add an application and use Platform, your content and information is shared with the application. We require applications to respect your privacy settings, but your agreement with that application will control how the application can use the content and information you share. (To learn more about Platform, read our About Platform page.)

When you publish content or information using the "everyone" setting, it means that everyone, including people off of Facebook, will have access to that information and we may not have control over what they do with it.

We always appreciate your feedback or other suggestions about Facebook, but you understand that we may use them without any obligation to compensate you for them (just as you have no obligation to offer them)."



Om jag förstått det första stycket rätt, så överlåter man alla rättigheter på sina egna foton, videor o s v till Facebook.
Men är man vaken för dylikt, så är det säkert inga problem.

Få se nu, hur många som finns med på Facebook härifrån! :wink: :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

2
Som du skrev så när man gör ett facebook konto så går det ALDRIG att ta bort och bilderna man lägger upp går ALDRIG att ta bort! Så tänk förfan på vad ni lägger upp och skriver etc!

Man kan göra konto och bilder inaktiva men dessa ägs av facebook och kan användas till vad som helst:)

Och folk klagar på FRA men är medlemmar på facebook och lägger upp fyllebilder etc;)

men när ni konstaterat detta är det ju bara registrera er!:) Communityn blir lite vad man gör den till:)
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

6
opticrob skrev:Här finns iallafall ett tips för dom som tröttnat :P

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.288599 ... ch-twitter
Så sant - men om man använder sig av den metoden, så raderar man sig inte bara från Facebook, utan även allt annat liknande; MSN o s v..., och det går sedan inte att återskapa, eller skaffa nya konton...! :roll:

Vill bara återigen nämna, att "Club Hyundai SUV Sweden" nu även finns på Facebook...! :idea: :idea:
http://www.facebook.com/group.php?v=wal ... 4345971547
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Nu har jag till slut reggat mig på fejan och "addat" mig till CHSS-gruppen. Bra gjort Läjan!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
ClasseClas skrev:Nu har jag till slut reggat mig på fejan och "addat" mig till CHSS-gruppen. Bra gjort Läjan!
Jösses vilken tid det tog då!!! He he..
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

10
ClasseClas skrev:Nu har jag till slut reggat mig på fejan och "addat" mig till CHSS-gruppen. Bra gjort Läjan!
Välkommen där också, ClasseClas! :D :D
Det är dock bara menat som ett mindre komplement till Forumet!
Det kanske kan locka ytterligare några till CHSS...? :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

11
Skäreläjan skrev:
ClasseClas skrev:Nu har jag till slut reggat mig på fejan och "addat" mig till CHSS-gruppen. Bra gjort Läjan!
Välkommen där också, ClasseClas! :D :D
Det är dock bara menat som ett mindre komplement till Forumet!
Det kanske kan locka ytterligare några till CHSS...? :D
Tack tack! Jag har inte vågat regga mig tidigare med risk att "limma" ännu mer vid datorn. Men vafan, det är väl livets mening att limma dator typ...

Det är bara bra om vi kan locka några fejan-users hit! :mrgreen:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

12
o jag fick en anledning att regga mig där (också)
Det var steg 1
Steg 2 blir väl att försöka få ut något av det...:oops:

Jag hör ju till dem som är lite försiktiga med vad som delas ut. Även om man kan ställa olika behörighetsgrader så har iaf jag svårt att lita på såna där "communitys" ;-)
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

13
anders skrev:o jag fick en anledning att regga mig där (också)
Det var steg 1
Steg 2 blir väl att försöka få ut något av det...:oops:

Jag hör ju till dem som är lite försiktiga med vad som delas ut. Även om man kan ställa olika behörighetsgrader så har iaf jag svårt att lita på såna där "communitys" ;-)
Med rätta! Det du inte vill att andra ska veta/se LÄGG INTE UPP DET PÅ FACEBOOK! Även om du sätter en hög säkerhets nivå så ger du facebook rätten till att använda materialet precis hur dom vill!
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

14
Du har så rätt, Danne!
Men hur är det - om man gör en länk t ex hit till Forumet (som redan är gjort på FB-"gruppen" eller vad det heter), så hamnar väl inte Forumets material hos Facebook? :?
Tänkte då närmast på "våra" bilder och annat, som vårt Forum innehåller... :shock:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

15
Skäreläjan skrev:Du har så rätt, Danne!
Men hur är det - om man gör en länk t ex hit till Forumet (som redan är gjort på FB-"gruppen" eller vad det heter), så hamnar väl inte Forumets material hos Facebook? :?
Tänkte då närmast på "våra" bilder och annat, som vårt Forum innehåller... :shock:
Nej nej! Enbart det du "laddar upp" på Facebook, dvs när du skapar album och klickar i rutan *jag godkänner *vad det nu heter... Facebooks krav eller nå sånt*" Och faktiskt lägger upp prylarna på deras server, då blir det "Facebooks" material!

Sen allt man skriver och gör finns ju på servrarna vad man än sätter för sekretess så skulle någon tex hacka servrarna och komma åt all info så kommer dom ju åt ALLT man gjort på Facebook och skrivit vad man än har angett för sekretess!

Sen alla länkar till andra hemsidor är just bara länkar! Allt man kan googla fram kan man utan att ens blinka lägga upp på Facebook!:) Dvs bara mata på med länkar, bilder från nätet, länkar till intressanta trådar på forumet osv osv! Vore kul om vi får lite liv i Facebook gruppen och ser det som en rekryteringsplats för nya medlemmar till forumet?;) Bara en tanke sådär!;)

Edit: Såg att Classe redan lagt förslaget om rekryteringsplats på FB!:)
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive