Annons

16
"With no respect to political correctness, the origin of "it sucks" is derived from a 1950's term with connotations to the highly despised male homosexual practice of oral sex with another male. In other words, "it sucks d****". Time and overuse of the term has rendered it a catch- all phrase for anything that is not taken in a positive way. "

http://wiki.answers.com

Enligt ovanstående har det anglosaxiska uttrycket i högsta grad sexuellt ursprung, men numera är så utslätat att nog ingen tänker på det...
:):):)

Sonata '97
Santa Fe CRDi '04
Annons

17
:shock:
Fel tråd att svamla i. Sorry. Men lite intagningspoäng fick jag väl?
(Tack herz)
"Det suger" funkar för min del.Finns andra uttryck med anglosaxisk härkomst som jag inte tolererar att mina söner använder. Framför allt inte då man översätter dem till Svedalska. :shock:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

20
ClasseClas skrev:
Martin.n skrev:Classe..
Dags för IX20 nu (lill suven)... :biggrin:
Fixat!
Tackar!! :D
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

21
Men inte alls, Skäreläjan!
Förvisso startade klubben (forumet som en SUV-klubb, mestadels för "Santa-folk"), men som jag ser det: har man börjat vika ut till Sonata, Elantra m.fl. i vissa ämnen och trådar, så bara MÅSTE man i dagsläget omvärdera forumet! Allt fler kräver sina speciella ämnen och trådar och forumet växer allt eftersom.
Som jag uppfattar det är trycket som mest från dem som har köpt en "vanlig personbil av märket Hyundai". Man vill prata i10, i20, ix20 och i30! Kanske snart även i40.
Jag tycker att vi skall bredda forumet, kanske göra om det lite, med tydligare trädform. Man börjar med de översta ämnena som idag och däri allmänna frågor gällande Hyundai, sedan med underämnen: Santa, Tuson, IX35, i10, i20 o.s.v.
Sedan får varje ämne grena ut sig därifrån! De som är intresserade av vissa detaljer (t.ex. hur man kopplar extraljus) - letar i flera olika givetvis!

Eftersom jag har denna inställning tycker jag att man gott kan stryka SUV ur forumet.

Frågan är dessutom hur länge Hyundai tolererar att vi använder deras logga? Se all kritik som framkommer via Ix35 - leverans. Förstår nästan om de reagerar även om man tycker att de skulle ta tillvara på allt annat bra som skrivs och tips o trix m.m.
Borde vara glada att det finns så många som tycker så mycket om Hyundai!!


@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

22
andteg skrev:Men inte alls, Skäreläjan!
Förvisso startade klubben (forumet som en SUV-klubb, mestadels för "Santa-folk"), men som jag ser det: har man börjat vika ut till Sonata, Elantra m.fl. i vissa ämnen och trådar, så bara MÅSTE man i dagsläget omvärdera forumet! Allt fler kräver sina speciella ämnen och trådar och forumet växer allt eftersom.
Som jag uppfattar det är trycket som mest från dem som har köpt en "vanlig personbil av märket Hyundai". Man vill prata i10, i20, ix20 och i30! Kanske snart även i40.
Jag tycker att vi skall bredda forumet, kanske göra om det lite, med tydligare trädform. Man börjar med de översta ämnena som idag och däri allmänna frågor gällande Hyundai, sedan med underämnen: Santa, Tuson, IX35, i10, i20 o.s.v.
Sedan får varje ämne grena ut sig därifrån! De som är intresserade av vissa detaljer (t.ex. hur man kopplar extraljus) - letar i flera olika givetvis!

Eftersom jag har denna inställning tycker jag att man gott kan stryka SUV ur forumet.

Frågan är dessutom hur länge Hyundai tolererar att vi använder deras logga? Se all kritik som framkommer via Ix35 - leverans. Förstår nästan om de reagerar även om man tycker att de skulle ta tillvara på allt annat bra som skrivs och tips o trix m.m.
Borde vara glada att det finns så många som tycker så mycket om Hyundai!!


@nders
Jo, det är klart att det passar att byta namn på forumet och även att byta/uppgradera logga. Danne_gg höll ju på ett tag med ny logga. Dags att spinna vidare i den tråden! :D :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision