kom hem i morse 04:13
fy fan va drygt att sitta från 10:00 till 04:13 i en bil
santan drog adrian 330 hur lätt som hellst
(finns de nån mindre husvagn hi hi hi)
har sprutmålat adrian i gamel vit och blå nyss
så nu ska insidan fixas.. funderar på rött och svart skinn
Annons
54
NoC skrev: sen blir de 3" avgas x-gren rör och lätt trycks turbo (1800-4000varv)
en ljud dämpare, race katt (mjau)
minst 200hk ska de bli
Det låter (!) det! Skall bli kul att få se lite bilder på detta sen... - underifrån!
Hälsningar
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
55
Om du vill fortsätta åka på semester i bilen så skulle jag nog inte valt 3"...Möjligtvis som downpipe till katten, men sen gå på 2,5" på resten.NoC skrev:på måndag e de dags för 22.000mil service 4700kr
spännande tycker jag
sen blir de 3" avgas x-gren rör och lätt trycks turbo (1800-4000varv)
en ljud dämpare, race katt (mjau)
minst 200hk ska de bli
När man inte ligger på varv så fylls inte 3"-rören upp utan ger en massa resonans istället, särskilt om du bara vill ha en dämpare kan det bli rikttigt jobbigt ljud inuti bilen. (Har testat på min numera sålda Alfa som då har drygt 100hk till)
Naturligtvis hänger det ihop med hur man drar rören och var man placerar dämpare, men jag tror inte du kommer att märka någon skillnad i effekt.
Lite lättare att dra 2,5" också...Sen kan du ju sätta 3" på ändröret/-en "for the looks".
Mina 5 öre...
Edit: Ser i början av tråden att du har ett par "övningsobjekt". så ljudet är du nog medveten om...
Senast redigerad av anders den 30 okt 2009, 16:15, redigerad totalt 1 gånger.
Anders
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
56
3" blir de ha ha ha ha sjunger så fint
jaha nu e bilen servad för 4700:-
och följande fel hittades
Bromsar (beläggen e slut) 1500:-
Stötdämpare 5500:- (sportdämpare kostar 3500 i korea)
Packbox vevaxel (rinner olja) 2000:-
fy fan va dyr bil... 4700+1500+3500+5500= DYYYYRT
men oj så fint den går nu
jaha nu e bilen servad för 4700:-
och följande fel hittades
Bromsar (beläggen e slut) 1500:-
Stötdämpare 5500:- (sportdämpare kostar 3500 i korea)
Packbox vevaxel (rinner olja) 2000:-
fy fan va dyr bil... 4700+1500+3500+5500= DYYYYRT
men oj så fint den går nu
kör svart SANTA FE 2.4l 02a
och silver COUPE 2.7 02a
och silver COUPE 2.7 02a
57
NoC skrev:3" blir de ha ha ha ha sjunger så fint
Anders
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
58
Det var nog första gången i detta forum jag hör talas om dämparbyte. Det borde ha gått en del byten på långmilare kan tyckas. Var det dämparna fram? Fjädrarna då?NoC skrev:3" blir de ha ha ha ha sjunger så fint
jaha nu e bilen servad för 4700:-
och följande fel hittades
Bromsar (beläggen e slut) 1500:-
Stötdämpare 5500:- (sportdämpare kostar 3500 i korea)
Packbox vevaxel (rinner olja) 2000:-
fy fan va dyr bil... 4700+1500+3500+5500= DYYYYRT
men oj så fint den går nu
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
59
Hur gick det med din bil + snubben?NoC skrev:de som göms i snö ..........
ha ha ha he he he he ho ho ho ho
han är polis anmäld för smitning
och kommer förmodligen tappa körkortet
bildbevis fanns så han är KÖRD
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision