Annons

Svensk nationaldag - Bra eller dåligt?

Bra!
Antal röster: 6 (50%)
Dåligt!
Antal röster: 1 (8%)
Couldn't care less ! :P
Antal röster: 1 (8%)
OK som det var, men kass som rullande helgdag
Antal röster: 4 (33%)
Antal röster: 12

Juni 2006 - "Svensk nationaldag - bra eller dåligt?

1
Svenska flaggans dag blev Sveriges Nationaldag; en interrimistisk genuint svensk mellanmjölkslösning innan dagen blev helgdag några år senare...

I sekulariseringens, rättvisans och produktivitetens namn måste då en annan helgdag stryka på foten, och "annandag pingst" befanns väga så lätt att den kunde strykas rakt av.

Bra eller dåligt?


Diskutera gärna flaggviftande i stort, nationalism, patriotism och annat skôj runt omkring!




Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Nationaldagen ställer till ett h-vete för mig på jobbet, dagarna före och efter, vilket gör att det är svårt att kmma ner i varv och faktiskt NJUTA av den extra lediga dagen. För mitt vidkommande hade det varit bättre att ha kvar annandag pingst, eftersom den firas i fler länder i Europa.

Men åandra sidan, eftersom vi i Sverigen inte har en massa freds eller slaget vid.. dagar att fira som resten av Europa har, borde vi gott kunna ha BÅDE annandag pingst och 6:e Juni. Då hade jag tagit det extra jobbet mkt lättare. :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

3
-Sveriges nationaldag- (?), kan jag både ha och mista:
-En underlig "tjänstemannaprodukt" som jag inte känner någon sympati för.
I vems/och i vilket syfte, man införde NATIONALDAGEN kan vi svamla vidare om i en annan tråd men:
För min del är midsommarafton det svenskaste jag vet, och det stör mig
en hel del att vi inte får fira det hedniska dygnet då det faktiskt inträffar!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart